Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





tuning

Radical Motorsport Polska - Radical SR3 RS



Radical Motorsport Polska - Radical SR3 RS

Na polskim rynku debiutuje sportowa marka Radical, która słynie z produkcji bezkompromisowych supersamochodów przeznaczonych na tor wyścigowy. Głównym bestsellerem marki jest SR3 RS, samochód który został już oficjalnie przedstawiony w naszym kraju. Dzisiaj my będziemy mieli okazję przedstawić Wam bliżej ten pojazd jak i plany wyłącznego dystrybutora na nasz kraj - Radical Motorsport Polska.

Radical Sportscars to największy na świecie brytyjski producent samochodów, przeznaczonych na tory wyścigowe. Kiedy zrodził się pomysł na polskie przedstawicielstwo Radicala?
Pomysł ten zrodził się pod koniec zeszłego roku, a jego inicjatorem był Hakan Petersson – Szwed mieszkający od pewnego czasu w Polsce, będący także zapalonym
kierowcą wyścigowym. Po zamieszkaniu w naszym kraju zaczęło mu brakować powszechnej i dostępnej formy uprawiania sportu samochodowego na wysokim poziomie. Wyznaczył sobie ambitny cel zmiany tego stanu rzeczy. Doszedł do wniosku że da się to osiągnąć tylko poprzez organizację jednolitej i scentralizowanej struktury. Wybrał Radicala, ponieważ uznał go za najlepsze narzędzie do zrealizowania tego celu – samochody tej marki gwarantują świetne osiągi kierowcom o każdym poziomie zaawansowania i są stosunkowo tanie w utrzymaniu.

Najlepiej sprzedającym się modelem Radicala jest wersja SR3 RS, przy której chciałbym abyśmy zatrzymali się teraz na dłużej...
Rzeczywiście, SR3 RS to prawdziwy bestseller marki. Samochód o tym projekcie jest sprzedawany już od 2002 roku i do tej pory został wyprodukowany w ponad pięciuset egzemplarzach. Od tamtego czasu jest jednak nieustannie doskonalony, kilka miesięcy zyskał m. in. udoskonalone nadwozie opracowane na podstawie doświadczeń ze startów w Le Mans, sztywniejsze struktury bezpieczeństwa i mocniejsze silniki. Pod maską Radicala SR3 RS siedzi poprzecznie umieszczony, rzędowy czterocylindrowy silnik powstały w oparciu o jednostkę Suzuki klasy Superbike. Radical wybrał motocyklowy blok ponieważ jest lżejszy i wydajniejszy w wyścigowych warunkach w przypadku samochodu o takiej niewielkiej masie, wynoszącej tu 570 kg. Jest to jednak konstrukcja wysoce zmodyfikowana przez najlepszych brytyjskich konstruktorów, pokroju Cosworth i Quaife – niektóre podzespoły przejęto wprost z Formuły 1 i innych topowych serii wyścigowych. Silnik ten występuje w dwóch wariantach mocy – wersja o pojemności 1340 cm2 generuje 210 KM przy 10 500 obr./min, a półtoralitrowa 260 KM.
Jak każdy prawdziwy samochód wyścigowy, SR3 RS jest wyposażony w możliwość zmiany ustawień aerodynamiki i przełożeń skrzyni biegów. Zależnie od nich, jest w stanie przyspieszać do 100 km/h w poniżej trzy sekundy i rozwijać prędkości do 270 km/h. Zestaw wydajnych spojlerów i skrzydeł z włókna węglowego oraz dyfuzor generują docisk umożliwiający osiąganie przeciążeń na poziomie 2G, do czego nie są w stanie zbliżyć się nawet najlepsze samochody drogowe. W praktyce przekłada się to na wspaniałe właściwości przy pokonywaniu zakrętów i pełną satysfakcji jazdę zarówno dla czołowych zawodników jak i kierowców mających po raz pierwszy styczność z torem. Co może się wydawać trudne do uwierzenia, model SR3 RS, tak jak wszystkie pozostałe modele Radicala, posiada homologację drogową na terenie całej Unii Europejskiej. W kilku krajach – jak np. Niemczech – wiele z zakupionych Radicali porusza się normalnie po drogach z tablicami rejestracyjnymi.

Jaka będzie oficjalna cena SR3 RS dla klientów w Polsce?
Cena SR3 RS dla klientów indywidualnych wynosi 65 000 euro. W odpowiedzi na pytania dotyczące ceny 150 000 zł, która jest przedmiotem wielu domysłów po reklamie zamieszczonej w ostatnim numerze magazynu Top Gear informuję, że dotyczy ona oferowanego przez czeskie przedstawicielstwo modelu SR4 Clubsport. Jest to samochód o wiele gorszych parametrach i charakterze nie spełniającym naszego wyobrażenia o ekstremalnych samochodach marki Radical. Jako że Radical Motorsport Polska chce oferować autentyczne doznania wyścigowe, a nie tylko ich imitację, zdecydowaliśmy się na działania skupione wokół modeli SR3 RS i SR8 LM z silnikiem V8. Z chwilą rozpoczęcia działalności na polskim rynku Radical Motorsport Polska jest wyłącznym dystrybutorem samochodów marki Radical na polski rynek.

Warto jednak dodać że zakup samego samochodu to dopiero początek współpracy na linii Radical - klient, ponieważ w tej cenie otrzymuje on również specjalny pakiet. Co dokładnie będzie on obejmował?
Jak można sobie łatwo wyobrazić, w przypadku tak specyficznego samochodu korzystanie z niego do weekendowych przejażdżek czy wypadów za miasto nie dałoby właścicielowi pełnej satysfakcji z posiadania. Specjalnie dla naszych klientów przygotowaliśmy bardzo szeroką ofertę korzystania z samochodu. Właściciele zakupionych u nas egzemplarzy będą mieli dostęp do naszych sesji na Torze Poznań, bez wątpienia najlepszym obiekcie wyścigowym w Polsce. Oprócz tego mamy umowy z wieloma czołowymi torami wyścigowymi w całej Europie, a nawet poza nią, w takich miejscach jak Yas Marina. Nasi klienci będą mogli przyjeżdżać tam na organizowane przez markę Radical track daye, odznaczające się dużym rozmachem weekendy wyścigowe, a nawet prywatne sesje, organizowane na bardzo korzystnych warunkach. Już w przyszłym sezonie powstanie polska seria wyścigowa marki Radical, która jest podstawą działania każdego przedstawicielstwa i całej firmy: obecnie na świecie rozgrywanych jest już jedenaście pucharów i mistrzostw.
Jako oficjalne przedstawicielstwo oferujemy też pełen zakres usług związanych z utrzymaniem i finansowaniem. W Polsce działa już autoryzowany serwis, prowadzony przez osoby mające już wieloletnie doświadczenie z tymi konstrukcjami i posiadające na ich temat naprawdę bardzo dużą wiedzę. Oferujemy klientom pełen serwis – znaczy to tyle, że rolą właściciela będzie tylko wskazanie toru, na który ma zostać dostarczony przechowywany u nas egzemplarz i udać się tam samemu bez żadnych zmartwień.

Najmocniejszą ofertą Radicala jest wersja SR8 LM, bolid najwyższej ligi, nadwoziem inspirowanym konstrukcjami z Le Mans i silnikiem V8 o mocy 460 KM. Czy ten model również będzie dostępny dla klientów w Polsce?
Oprócz modelu SR3 RS w polskiej ofercie również znajdzie się model SR8, dostępny w dwóch wariantach: Supersport o mocy 360 KM i wspomniany LM o mocy 460 KM. W przygotowaniu znajduje się już wersja o mocy 560 KM. Jej podstawę stanowi silnik V8 o pojemności 2,6 bądź 2,8 litra, który jest w pełni autorską konstrukcją oddziału technologicznego marki Radical – Powertec. Niezwykle cieszymy się z faktu, że możemy oferować na polskim rynku najszybszy samochód seryjny na świecie, co zostało oficjalnie potwierdzone w Księdze Rekordów Guinessa – w sierpniu 2009 roku zarejestrowany na drogi egzemplarz SR8 LM przejechał sam z fabryki Radicala w Peterborough na legendarny tor Nordschleife, gdzie z miejsca pobił dotychczasowy rekord. Osiągnięty przez samochód wynik to 6:48 min. Czytających zachęcam do przejrzenia całej tabeli wyników z tego toru (Nordschleife lap records - przyp. red.), aby zobaczyć o ile lepszy to czas od wszystkich samochodów uznawanych powszechnie za niezrównanie szybkie i zaawansowane technologicznie.

Przejdźmy teraz do planów Radicala - tym najbliższym jest uruchomienie szkoły jazdy dla szybkich kierowców, czyli Radical Racing Academy...
Nie tylko szybkich – Radical Racing Academy zaprasza kierowców na każdym poziomie zaawansowania. Ideą naszej Akademii jest oferowanie nie tylko

samego przejazdu, ale całego przeżycia. Chcemy, by nasi klienci przez ten jeden bądź pół dnia poczuli się jak kierowcy najwyższego, światowego formatu. Dlatego też oferujemy im najlepsze możliwe składniki: nasze kursy odbywają się na Torze Poznań z użyciem sześciu fabrycznie nowych egzemplarzy modelu SR3 RS. Każdy uczestnik będzie miał przypisanego instruktora, który będzie go prowadził przez kolejne etapy jazdy wyścigowej. W skład instruktorski wchodzą czołowi polscy kierowcy wyścigowi o krajowej i międzynarodowej karierze, mający także duże sukcesy na polu kształtowania zawodników, jak np. Maciej Marcinkiewicz – wielokrotny Mistrz Polski WSMP i DSMP, oraz słynny zawodnik driftu Maciej Polody. Każdy uczestnik na czas trwania imprezy będzie miał cały strój wyścigowy, składający się z profesjonalnego kombinezonu Radical, zawodniczej bielizny, rękawic, butów oraz spełniającego wszelkie atesty kasku wraz z systemem HANS.
Wyłącznie na ten cel zarezerwowaliśmy na Torze Poznań ponad 240 godzin na wyłączność na przestrzeni od maja do października. Ceny kursów zaczynają się od 1500 zł za trwający 2,5 godziny pakiet Teaser, podczas którego uczestnicy przechodzą gruntowne szkolenie i pokonują po Torze Poznań 25 kilometrów. Na naszej stronie internetowej www.radicalpolska.pl , która powinna ruszyć lada dzień, będzie platforma do szybkiego i łatwego zapisywania się na dostępny, dogodny termin. Zainteresowani mogą wyrażać swoją chęć przystąpienia już teraz pod adresem info@radicalpolska.pl – pierwszy wolny termin to obecnie 11. maja.

Nieco późniejsze plany, bowiem na rok 2011 zakładają rozpoczęcie polskiej serii wyścigowej Radical. Czy wiadomo już na jakich obiektach będą one rozgrywane?
Polska seria wyścigowa Radical będzie czymś zupełnie innym niż mistrzostwa wyścigów płaskich rozgrywane do tej pory w Polsce. Pozyskani sponsorzy oraz duży wkład inwestycyjny ma przyćmić wszystkie odbyte dotychczas imprezy motorowe w Polsce, robiąc z kolejnych rund prawdziwe dwudniowe święta entuzjastów sportowych samochodów. Dzięki bardzo niskim kosztom utrzymania jak na maszynę wyścigową (10% budżetu samochodu klasy FIA GT) chcemy utworzyć obszerną, konkurencyjną stawkę. Nie ukrywamy, że będzie to komercyjne wydarzenie i oczekujemy też zaangażowania firm pragnących założyć komercyjne zespoły i mamy w tej sprawie już niemało zgłoszeń.
W przyszłym roku planujemy rozegranie ośmiu rund w ramach czterech dwudniowych etapów. Oprócz naturalnej areny wyścigów – torów – planujemy też rozgrywanie wyścigów w centrach miast oraz na odcinkach dróg publicznych. Prowadzimy już w tej sprawie zaawansowane rozmowy z odpowiednimi reprezentantami. Jest to dla nas świetne rozwiązanie: nie zważając na brak większej ilości obiektów o odpowiednim standardzie w naszym kraju, chcemy wyjść z naszą koncepcją do szerokiej publiczności. Chcemy, aby wszystkie nasze aktywności w tym zakresie odbywały się wyłącznie na terenie Polski.

Kończąc naszą rozmowę, warto dodać że Radicala będzie można spotkać na wielu imprezach motoryzacyjnych które odbędą się w tym roku, a pierwsza nich już w ten weekend - Motor Show Olsztyn.
Radical będzie bardzo aktywny na wielu wydarzeniach motoryzacyjnych – nie tylko w sposób bierny, ale i aktywny… Na tę chwilę mogę poinformować tylko o dwóch najbliższych wydarzeniach z naszym udziałem: już w najbliższy weekend model SR3 RS po raz pierwszy zostanie oficjalny pokazany publicznie podczas Olsztyn Motor Show, odbywającego się w hali Urania. Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia naszego stoiska, gdzie będzie można porozmawiać z naszym zespołem o przedstawionych powyżej planach. W dniach 17-25 kwietnia model SR3 RS będzie wystawiony na Manufaktura Motor Show w Łodzi, gdzie zobaczy go według naszych szacunków około pół miliona osób. W każdym wydarzeniu tego typu oprócz samochodu będziemy mieć także fascynujący, profesjonalny symulator, gdzie goście będą mogli poczuć jazdę samochodem tego typu na profesjonalnie wygenerowanym Torze Poznań na własnej skórze – i to dosłownie: nasz sprzęt wyposażony jest w fotel wyścigowy o pneumatycznych siłownikach i panoramiczny zestaw ekranów o kącie widzenia 180 stopni. W łódzkiej Manufakturze zostaną rozegrane z jego pomocą mistrzostwa, w którym główną nagrodą będzie pakiet Teaser na Torze Poznań – już teraz zapraszamy do zabawy!
Można się spodziewać, że Radicala będzie można zobaczyć na wielu lokalnych imprezach o charakterze motor show i zawodów sportowych. Zależy nam na tym, aby każdy mógł go zobaczyć, a jak najwięcej osób – poczuć jego osiągi w rzeczywistości. Z pomocą samochodów Radical stworzymy nowy wymiar świata motorsport w Polsce.

Radical Motorsport Polska - Radical SR3 RS Radical Motorsport Polska - Radical SR3 RS Radical Motorsport Polska - Radical SR3 RS














Maj 2010

Rozmawiał: Karol Jaszewski
Foto: Maciej Kurczalski




POBIERZ NUMER




Warte uwagi