Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





tuning

Łukasik - Opel Astra



Łukasik - Opel Astra

Jakiś czas temu prezentowaliśmy na naszych łamach Opla Astre, pierwszej generacji. Dzisiaj przedstawimy Wam kolejny ciekawy egzemplarz, który pochodzi z 1999 roku a jego właścicielem jest Łukasik, który szczegółowo opowiedział nam o samochodzie jak i o modyfikacjach, które w nim zagościły.

Moja przygoda z motoryzacją rozpoczęła się parę lat temu. Pierwszy samochód dostałem od dziadka, była to Skoda 100 z 1971 r., o którą dbałem i konserwowałem, żeby doprowadzić ją do stanu idealnego. Ale niestety brakowało z czasem mocy i zmienił się również pogląd na świat. Kolejnym autem było Alfa Romeo 75 .twin spark, ale ze względu na swój wiek nie zagrzała długo miejsca w moim garażu. Następnie wybór padł na Astrę pierwszej generacji z 1999r.

Początkiem mojej przygody z Astrą było znalezienie przez Internet jakiegoś klubu o Astrze. No i po wielu godzinach spędzonych przed monitorem
wyszukałem klub, który zrzesza miłośników Opla Astry a jest to www.AstraTuningTeam.pl. Idąc za ciosem zalogowałem się na stronie klubu. Z czasem stałem się też pełnoprawnym klubowiczem, aktywnie udzielającym się.

Projekt Białej Damy został rozpoczęty pod koniec 2006r. po I Ogólnopolskim Zlocie AstraTuningTeam. W mojej głowie kłębiło się tysiące pomysłów na różne modyfikacje. Po długich przemyśleniach, rozważeniu wszystkich za i przeciw, po przejrzeniu multum stron internetowych ze zdjęciami różnych stylów tuningowania Opla Astry; z których do większości miałem jakieś zastrzeżenia - coś mi się nie podobało lub nie pasowało do mojej wizji „White Lady”, kolor niby oklepany, ale ma coś w sobie.

Jeśli chodzi o zmiany, projekt rozpocząłem od modyfikacji „White Lady” z zewnątrz. Cel był jeden- miała przyciągać spojrzenia przechodniów i wyróżniać się z tłumu pędzących po ulicach aut. Pierwszym krokiem było usunięcie bocznych listew i zmiana kierunków w błotniku na białe; następnie zastąpiłem seryjne stalowe felgi na aluminiowe w rozmiarze 15 cali firmy ALESSIO. Z przodu zagościła opona 195/50, a z tyłu205/50 firmy BARUM. Kolejnym krokiem w modyfikacjach była zmiana spojrzenia „Białej Damy”. Z przodu umieściłem lampy soczewkowe Angel Eyes FK Automotive black, natomiast z tyłu Red White Cristal - po tej zmianie zmienił się wizerunek Astry. Następnie został przerobiony oryginalny gril na coś wyjątkowego - zamiast wstawiać siatkę, został wycięty znaczek i przedłużyłem belki. Efekt został osiągnięty - samochód wyglądał inaczej i wyjątkowo. Ale odmieniony gril nie pasował do seryjnych czarnych zderzaków. Więc trzeba było to zmienić. Po przejrzeniu ofert firm tuningowych nic mi nie pasowało. Postanowiłem więc przerobić je we własnym zakresie. Wszystkie rowki zostały zaspawane plastikiem a zderzaki zostały wygładzone oraz pomalowane w kolor oczywiście biały.

Zawieszenie również uległo zmianie - seryjny zawias został zastąpiony zestawem Power Tech -60 z przodu, a z tyłu -40. Dla lepszego prowadzenia zostały

zastosowane rozpórki z przodu i z tyłu. Żeby „White Lady” była wcześniej słyszana, niż widoczna został zamontowany tłumik przelotowy Wm Sport z oryginalną końcówką. Na zakończenie sezonu, na chłodne dni i noce „Biała Dama” otrzymała czarną Bra.

Modyfikacje nie ominęły również wnętrza autka - była „goła w środku”... Dla wygody zamontowałem elektryczne szybki i fotele kubełki RECARO, oryginalne z Astry. Kolejnym krokiem było rozjaśnienie środka poprzez białą eco skórę w boczkach oraz zmiana mieszków. Następnym drobiazgiem, jaki zagościł na stałe w „Białej Damie”, były daszki przeciwsłoneczne z podświetleniem dla mojej drugiej połówki. Dla wygody zamontowałem pod kierownicą magiczny guzik do otwierania tylnej klapy, a ostatnim elementem było przyciemnienie wszystkich szybek. Dzięki temu moja „White Lady” nabrała ciekawszego wyglądu.

Wirus Astry rozprzestrzenia się coraz bardziej. W najbliższych planach na zimę planowana jest zmiana Car Audio z seryjnego na coś lepszego i ładniej brzmiącego. Myślę, że jeśli czas i finanse pozwolą to zostanie zmieniony kolor. Biały na pewno zostanie; muszę podjąć decyzję czy będzie perła, czy biały z brokatem w metaliku. Oczywiście musi by inny niż wszystkie białe. Na sam koniec wezmę się za modyfikacje pod maską - w planach jest włożenie nowego mocniejszego serduszka- zmiana silnika z 1,4 na 2,0.

„White Lady” ma już pierwsze osiągnięcia. Na III Ogólnopolskim Zlocie AstraTuningTeam zajęła pierwsze miejsce w konkursie na największe modyfikacje w ciągu ostatnich 12 miesięcy, jak również czwarte miejsce za najładniejsze auto Zlotu. Ale to jeszcze nie koniec...

Łukasik - Opel Astra Łukasik - Opel Astra














Listopad 2008

Rozmawiał Karol Jaszewski



POBIERZ NUMER




Warte uwagi