Stając przed koniecznością zakupu nowych opon zimowych zwykle ustalamy sobie pewne kryteria, na podstawie których dokonujemy
ostatecznego wyboru. Jedni kierują się przywiązaniem do konkretnej marki, drudzy zwracają przede wszystkim uwagę na cenę, a dla jeszcze innych kluczowe jest to, aby ogumienie zapewniało maksymalne bezpieczeństwo oraz najwyższą precyzję i pewność prowadzenia. Są też i tacy, którzy opierają się głównie na poradach firm wyspecjalizowanych w sprzedaży opon, całkiem rozsądnie wnioskując, że opinie profesjonalistów są w stanie wiele rozjaśnić. Na tej kanwie postanowiliśmy przybliżyć dwie opony zimowe wskazane przez krakowską firmę Harp. Pierwsza z nich zainteresuje osoby wyznające zasadę, że „większość nie może się mylić”, natomiast druga stanowi dobrą propozycję dla tych, którzy oczekują produktu klasy premium, ale jednocześnie nie chcą za niego przepłacać.
Falken Eurowinter HS01
Opona zimowa, która zajmuje obecnie pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży firmy Harp, a poza tym charakteryzuje się najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Zaprojektowano ją przy wykorzystaniu technologii lameli Ori 3D i wykonano z udoskonalonej mieszanki gumowej 4D Nano Design, która znacznie poprawia żywotność ogumienia i zapewnia lepszą wydajność na mokrej nawierzchni. Patrząc na bieżnik opony uwagę zwracają radialne, poprzeczne rowki i połączone lamele. Owe rozwiązania opowiadają za doskonałą trakcję na śniegu oraz bardzo skuteczne odprowadzanie wody. Warto wspomnieć także o adaptacyjnym ciśnieniu na całej powierzchni bieżnika, które gwarantuje wysoki poziom stabilności kierunkowej oraz optymalną przyczepność, a przy okazji sprawia, że opona zużywa się w sposób równomierny. Dokładając do tych zalet rozsądny koszt
zakupu nietrudno zrozumieć, dlaczego Falken Eurowinter HS01 cieszy się tak dużą popularnością.
Vredestein Wintrac
Opona zimowa klasy premium w dobrej cenie. Następca znanego i lubianego modelu Snowtrac 5. W porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się udoskonalonym wzorem bieżnika z opatentowanymi lamelami 3D, co pozwala na skuteczniejsze odprowadzanie wody spod opony, a to z kolei daje efekt w postaci wyższej o 10% odporności na zjawisko aquaplaningu. Poza tym, o 5% zwiększono powierzchnię kontaktu bieżnika z podłożem, dzięki czemu poprawie uległa przyczepność zarówno na nawierzchni mokrej, jak i pokrytej warstwą śniegu. Istotne znaczenie ma też zastosowanie mieszanki krzemionkowej nowej generacji charakteryzującej się wysoką gęstością, która pozwala wydłużyć żywotność ogumienia nawet o 10 000 km. Przy okazji obniżono opory toczenia, co przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa przez samochód. Jak więc widać, Vredestein Wintrac może się pochwalić jeszcze lepszymi parametrami niż jego udany poprzednik, a przy tym, jak na oponę klasy premium, został naprawdę atrakcyjnie wyceniony.