Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Rynek

Renault robi selekcję odbiorców - sprostowanie



Selekcja Renault sprostowanie

Po publikacji tekstu „Renault robi selekcję odbiorców”, w którym poruszyliśmy temat strony internetowej renault.pl otrzymaliśmy informację od Renault Polska, w której stwierdzili, że jest on stronniczy i poprosili o sprostowanie.

Krótkie wprowadzenie: w przedmiotowym tekście poruszyliśmy kwestię niedostępności strony firmowej Renault dla użytkowników starszych przeglądarek. Uznaliśmy, że tego typu strony powinny się otwierać nawet „na słoiku sprzęgniętym z internetem”. Sądziliśmy tak wtedy, sądzimy tak i obecnie.

Jak łatwo się domyśleć, tekst nie spodobał się Renault Polska, które słowami Attache Prasowego Janusza Chodyła stwierdziło, że: „Naszym zdaniem artykuł jest stronniczy, bardzo proszę o sprostowanie.” Ponieważ nie ukrywamy się od odpowiedzialności za publikowane słowa, spełniamy prośbę. Tak więc:
- przyznajemy, że tekst jest stronniczy i traktuje tylko o firmowej stronie
Reklama
internetowej Renault. Dlaczego tylko o niej? Ponieważ strony pozostałych producentów wyświetlały się poprawnie na każdym urządzeniu, na którym sprawdzaliśmy (co również zostało zaznaczone w tekście);
- przepraszamy, że zasygnalizowaliśmy, według naszego osądu, niedoskonałość i problem z firmową stroną, a nie dogłębnie go zbadaliśmy i zdiagnozowaliśmy. Nie wiedzieliśmy, że jesteśmy testerami strony, ale obecnie podjęliśmy się i tego wyzwania. Z przesłanego wykresu przez Renault za okres od początku roku do 29 kwietnia, tylko 5 razy (na ponad 7 milionów odsłon) wyświetliła się strona z informacją o starej przeglądarce. To doskonały wynik, naprawdę i nie ma w tym stwierdzeniu krzty ironii. Niestety, nie tylko oni nie mogli zapoznać się z zawartością strony, bo niektórzy z nich dalej byli na stronie renault.pl, jednak nie wyświetlała się żadna treść (przykładowo: iPhone z systemem iOS i przeglądarką Safari). Tutaj pomocny w sprawdzeniu, ilu to może być użytkowników, powinien być wskaźnik wyjścia ze strony głównej. Należałoby jednak odrzucić wszystkie wyjścia generowane przez osoby mające ustawioną stronę renault.pl jako startową (to powszechna praktyka w firmach, aby każdy komputer miał firmową stronę ustawioną jako startową, gdyż generuje to dodatkowe wejścia w statystykach);
- zgadzamy się z Renault i przyznajemy, że informacja o starej przeglądarce pojawiała się na urządzeniach i w przeglądarkach nie posiadających już wsparcia technicznego. Naszym zdaniem jednak warunkowanie dostępu do informacji posiadaniem wsparcia technicznego jest średnim wytłumaczeniem. Wsparcie techniczne gwarantuje rozwiązanie problemu dokładnie tak samo jak gwarancja na samochód jego właściwe działanie. Jednak nadużyciem by było (i w żadnym wypadku tego nie sugerujemy) rozumowanie, że samochód działa bezproblemowo tylko jak jest na gwarancji. Może jesteśmy (znowu) stronniczy, za co może od razu z góry przeprosimy, ale uważamy, że urządzenie wyprodukowane w 2016 roku nie jest urządzeniem starym i nie powinno mieć kłopotu z należytym
Reklama

funkcjonowaniem. A jednak i na nim nie udało się zapoznać ze stroną Renault (Panasonic z przeglądarką Firefox OS). Tak, ono również nie posiada już wsparcia technicznego. Tym niemniej zdecydowanie jesteśmy za używaniem urządzeń, a w szczególności elektroniki, do momentu ich zużycia lub awarii uniemożliwiającej naprawę, a nie do zakończenia gwarancji.

Przy okazji chcieliśmy podziękować Renault za zmianę. Teraz na stronie informującej o starej przeglądarce zamiast napisu „wiadomość” widnieje: „Zaktualizuj przeglądarkę, aby uzyskać najlepszą jakość przeglądania strony”. Gdybyśmy byli złośliwi, a nie jesteśmy, sugerowalibyśmy zamianę „najlepszą jakość”, na „możliwość”.

Na koniec, żeby była jasność. Renault ze swoją firmową stroną może robić co tylko chce, to ich strona. Jeżeli będą mieli taki kaprys mogą ograniczyć dostęp do jej treści tylko do użytkowników posiadających konkretne modele telefonów lub urządzenia wyposażone w określony system, a nawet jego wersję. To ich prawo i przywilej. Na marginesie, takie ograniczenie nawet może mieć pozytywne skutki: zmniejszy się ruch na stronie, spadnie transfer, a tym samym będzie można zaoszczędzić na serwerze i dziale IT.





Selekcja Renault sprostowanie

Podziel się:

Warte uwagi