Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 - Buldog francuski



Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020

Już słyszę oburzenie „jak to, przecież buldog jest brzydki, a Captur nie”. Nie do końca. Są osoby, dla których buldog francuski jest najpiękniejszym psem. Tak jak i są tacy, którym Captur się nie podoba. Ale nie o wygląd w tytule chodzi. Po teście, Renault Captur jest dla mnie jak buldog francuski, tak właśnie bym go określił.

Już zbliżając się do Captura (z kluczykiem) następuje pierwsza interakcja. „Widząc” nas rozkłada on, dotychczas złożone
Reklama
lusterka oraz zwalnia blokadę drzwi (analogicznie, zamyka się jeżeli odejdziemy od niego). Drzwi, które zasłaniają progi utrzymując je w czystości, co korzystnie wpływa na nasze nogawki, kiedy uda nam się Captura pobrudzić. Fotel kierowcy i pasażera jest regulowany manualnie w pełnym zakresie, jednak bez odcinka lędźwiowego. Z przodu do dyspozycji mamy dwa gniazda USB oraz gniazdo zapalniczki. Na przedmioty, z którymi nie wyobrażasz sobie rozstania masz schowek przed pasażerem (słusznych rozmiarów), który otwiera się jak szuflada oraz drugi, głęboki w przesuwnym podłokietniku, jednak jest on niesamowicie wąski. Tak wąski, że chyba Renault za chwilę zaprojektuje coś co będzie można w nim umieścić. W zasadzie można do niego wsadzić puszkę i ... tyle. Butelka 0,33 l jest już za wysoka. Mamy jeszcze półeczkę pod konsolą i to w zasadzie tyle. Zabrakło miejsca na schowek na okulary. Pasażerowie tylnej kanapy pozbawieni zostali podłokietnika, ale za to mogą cieszyć się nawiewami, dwoma gniazdami USB, gniazdem zapalniczki oraz kieszeniami w oparciach foteli przednich. Ilość miejsca jest wystarczająca i nie powinni narzekać, chyba że są ponadnormatywnej postury. Bagażnik jest obszerny i dodatkowo posiada regulowaną podłogę, jednak jego próg załadunku jest ustawiony wysoko, nawet jak na SUVa.

Multimedia pozbawione są fizycznych przycisków, a ich sterowanie odbywa się specjalną dźwignią
Reklama

umieszczoną po prawej stronie pod kierownicą. Wydobywają one dobry dźwięk, ale procesor nie pozwala na słuchanie miksów bez słyszalnych przerw między utworami. Pliki są posortowane zgodnie z kolejnością. Telefon sparujesz z Capturem szybciej niż buldog dobiegnie do rzuconego mu patyka, a i z jakości połączeń będziesz zadowolony.

Capturem możemy poruszać się w jednym z trzech trybów jazdy: Eco, My Sense (zawsze na nim odpalamy) oraz Sport – szybki dostęp do nich umożliwia fizyczny przycisk. Między Eco, a My Sens o ile w ogóle jest jakaś różnica w prowadzeniu, to jest ona niezauważalna. Samochód reaguje z opóźnieniem na komendy pedału gazu. Nie jest to czas liczony przerwami na kolejne posiłki, ale zauważalny i taki, który musisz brać pod uwagę np. przy wyprzedzaniu. Tutaj wszystko dzieje się w swoim rytmie. Inaczej jest w trybie Sport. W nim Captur wyrywa się do przodu, a reakcja skrzyni biegów i napędu jest bardziej bezpośrednia. Jazda Capturem nie jest na kropelce benzyny. Długookresowo średnie spalanie w teście wyniosło 10,6 l/100 km.





Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020 Renault Captur 1.3 TCe 130 KM EDC Intens MY2020



Podziel się:
Marzec 2020

Robert Lorenc

Dziękuję firmie Anndora – Autoryzowanemu Dealerowi Renault – z Krakowa za użyczenie samochodu do testu.



POBIERZ NUMER


Warte uwagi