Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive - Szukanie kwadratowego koła



Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive

Jeżeli coś jest dobre, cieszy się popularnością. To prosta – wydawać by się mogło – zależność. Przecież masa ludzi nie może się mylić i to co najlepsze jest najchętniej kupowane, ciesząc się największą renomą i uznaniem. Czy tak jest w rzeczywistości? Czy nie ulegamy ślepemu pędowi i chęci posiada popularnych, a nie najbardziej odpowiadających nam rzeczy?

Nie ma co się oszukiwać, Seat nawet w koncernie VAGa, nie należy do najchętniej kupowanych marek. W rankingu sprzedaży samochodów
Reklama
nowych za listopad 2019 znalazł się na 16 miejscu, a wśród producentów z koncernu VAG wyprzedziły go nie tylko Skoda i Volkswagen, ale również Audi, który jest przedstawicielem segmentu premium. Traktując jak wyznacznik zasadę równości pomiędzy popularnością a popytem oznaczałoby to, że Seat nie potrafi robić dobrych samochodów. Czy tak jest w rzeczywistości? Postanowiłem to sprawdzić, a żeby dodatkowo utrudnić zadanie do testu wybrałem najmocniejszego, bo posiadającego 300 KM Leona Cuprę ST (kombi). Jeżeli potrafią zrobić właściwie samochód o aspiracjach sportowych, to tym bardziej poradzą sobie z „cywilnymi” modelami.

Z zewnątrz Leon Cupra ST od Leona ST różni się detalami. Nie „krzyczy” z daleka eksponując swoją niezliczoną ilość spoilerów i przetłoczeń. Trzeba wiedzieć na co zwrócić uwagę, żeby odróżnić je od siebie. Wnętrze jest przyjemne i estetyczne, a czarna podsufitka podkreśla sportowy charakter modelu. Fotele są wygodne i zapewniają nie tylko dobry komfort podróżowania, ale również właściwe trzymanie boczne. Są również na tyle obszerne, że jak będziesz miał ochotę jechać w płaszczu, nie poczujesz się skrępowany. Regulacja fotela kierowcy jest w pełnym zakresie – również z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, ale manualna. Czy to wada? Zależy jak często zmieniasz położenie fotela. Do dyspozycji mamy z przodu dwa gniazda USB oraz gniazdo zapalniczki umiejscowione przed podłokietnikiem. Sam podłokietnik (przesuwany) posiada schowek, jednak jego gabaryty są symboliczne. Tak samo jak niewielka (ograniczona
Reklama

dodatkowo odtwarzaczem CD) jest pojemność schowka przed pasażerem. Najlepiej oddaje ją sama nazwa: schowek na rękawiczki. Chyba za bardzo producent się nią przejął. Całość dopełniają smaczki w postaci podświetlanego loga Cupra na progach przednich drzwi, obszytych materiałem gniazd pasów bezpieczeństwa, haczyków na słupkach dla pasażerów siedzących z tyłu oraz szerokiej gamy kolorystycznej (z możliwością regulacji natężenia) podświetlenia paneli ozdobnych i przestrzeni na nogi. Zabrakło miejsca na schowek na okulary oraz podgrzewane fotele (dostępne w opcji). Nawet najbardziej nieprzychylna osoba nie zarzuci wnętrzu sportowej surowości.

Działanie systemu dostępu bezkluczykowego jest dla mnie zagadką. O ile bezbłędnie reaguje przy otwieraniu Leona Cupry, to już jego zamknięcie jest karkołomnym zadaniem. Od strony kierowcy udało mi się zrobić to tylko raz, natomiast od strony pasażera poszło sprawniej, ale i tak działał kiedy chciał. Może to wina testowanego egzemplarza? Nie wiem.

Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive





Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive Seat Leon Cupra ST 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive



Podziel się:
Styczeń 2020

Robert Lorenc

Dziękuję firmie Euromotor – Autoryzowanemu Dealerowi Seata - za udostępnienie samochodu do testu.



POBIERZ NUMER


Warte uwagi