Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line - Sięgając gwiazd, stojąc jednak na palcach



Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line

Gdyby Peugeot 508 SW (kombi) w obecnej formie został pokazany szerokiej publiczności pod koniec XX wieku z pewnością odebrany zostałby jako wizja projektanta zafascynowanego filmami si-fi. Obecnie jest już bardziej przyziemnym modelem, ale i tak bliżej mu do orbity okołoziemskiej niż tradycyjnego ziemskiego padołu. Witaj w kosmosie, szkoda tylko, że nie pozbawionym przyziemnych ułomności.

Widać, że przy projektowaniu Peugeota 508 SW konstruktorzy nie tylko mieli dobrą zabawę, ale również dużo swobody, z której chętnie skorzystali. Szyby w drzwiach (również tylnych) zostały pozbawione ramek, a do sterowania nim mamy kierownicę, która jest spłaszczona nie tylko na dole (ułatwia to zajęcie miejsca), ale również na górze. Wnętrze zostało zaprojektowane z dbałością o szczegóły i nie jest pozbawione smaczków (przeszycia skórzanych foteli, czy chociażby centralny – okrągły – głośnik na podszybiu). Całość dopełnia czarna
Reklama
podsufitka, ale jeżeli uznasz, że klimat jest zbyt przytłaczający możesz rozsunąć roletę (elektryczną) i wpuścić więcej światła przez – opcjonalny, wymagający dopłaty 6 000 PLN - panoramiczny (otwierany elektrycznie) dach. Wyposażenie uzupełnia podgrzewana przednia szyba (rewelacja, warto wydać dodatkowe 400 PLN), bezprzewodowa ładowarka smartfona (dopłata 400 PLN) oraz gniazda USB: dwa z przodu i dwa dla pasażerów tylnej kanapy. Jeżeli lubisz wozić dużo drobiazgów znajdziesz dla nich wszystkich miejsce. W konsoli centralnej obok lewarka skrzyni biegów znajduje się jeden schowek (z gniazdem zapalniczki), a kolejny w podłokietniku. Schowek przed pasażerem również nie jest symboliczny i kilka rzeczy zmieścisz w nim. Zabrakło niestety miejsca na schowek na okulary.

Fotele (kierowcy – z pamięcią - i pasażera) regulowane są elektrycznie w pełnym zakresie wraz z odcinkiem lędźwiowym i posiadają wysuwane podparcie ud. Wyposażone zostały w funkcję masażu (działa również w trakcie jazdy) z pięcioma ich rodzajami oraz trzema trybami pracy. Nie jest ona tylko pozycją na liście wyposażenia, a naprawdę działa. Doskonale sprawdzi się u osób mających problem z kręgosłupem, wykonujących siedzącą pracę oraz jako odstresowywacz w poruszaniu się w korku. W zimne dni dobrym uzupełnieniem jest trzystopniowe podgrzewanie foteli (zapamiętują nasz wybór i przy ponownym odpaleniu silnika grzeją z taką samą mocą jak przy zgaszeniu). Niestety musi upłynąć dłuższa chwila zanim odczujesz ich działanie.

Zaprojektowany sposób nawigowania po samochodzie wymyka się spod obecnie preferowanych ziemskich standardów i odbywa się za pośrednictwem
Reklama

fizycznych przycisków. Dzięki nim masz dostęp m.in. do wentylacji (sprawnej i nie działający zbyt głośno), nawigacji (płynnie doprowadzi cię do celu), ustawień samochodu i multimediów, czy chociażby I-Cockpit Amplify gdzie ustawisz sobie jeden z dwóch nastrojów: Relax lub Boost (czerwone podświetlenie). Możesz zmienić również widok zegarów przed sobą. Do dyspozycji masz cztery zdefiniowane ustawienia i piąte do samodzielnej konfiguracji. Wszystko to dostępne w dwóch wariantach kolorystycznych: brązowym lub niebieskim.

Więcej obiecywałem sobie po ośmio głośnikowym systemie nagłośnienia (z fizycznym potencjometrem głośności). Gra wystarczająco i nie przeszkadza, ale nie zachęca do przesiadywania w 508 SW tylko po to żeby posłuchać wydobywającego się z głośników brzmienia. Dodatkowo zastosowany procesor nie jest na tyle szybki żebyś mógł słuchać miksów bez słyszalnych przerw między utworami. Za to z wyborem ścieżki dźwiękowej nie ma problemu. Możesz wybrać album klikając na okładkę płyty lub z listy folderów, jeżeli wiesz, w którym go zapisałeś. Jeżeli wieczorem lubisz słuchać głośno muzyki, ale rano już nie koniecznie, to musisz pamiętać, że włączy się ona z taką głośnością, z jaką została wyłączona.

Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line

W moim przypadku sparowanie telefonu z 508 SW nie było bezproblemowe. Musiałem próbować kilka razy zanim urządzenia postanowiły zacząć współpracę ze sobą. Wytrwałość została nagrodzona wysoką jakością rozmowy, jakbym trzymał aparat przy uchu. Takie same odczucia towarzyszą odbiorcy. Doskonałe jest również wyszukiwanie kontaktów, wystarczy wpisać część zapisanej nazwy i wybrać z wyświetlonej listy wszystkich wpisów, które ją zawierają. W przeciwieństwie do parowania urządzeń posługiwanie się komendami głosowymi przy wyborze kontaktu do którego chcemy zadzwonić nie jest karkołomne. Może nie udać ci się to za pierwszym razem, ale jest sensowną alternatywą do ręcznego wpisywania kontaktu, szczególnie jak prowadzisz.





Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line Peugeot 508 SW BlueHDi 180 KM EAT8 GT Line



Podziel się:
Styczeń 2020

Robert Lorenc

Dziękuję firmie InterAuto - Autoryzowanemu Dealerowi Peugeot - z Krakowa za udostępnienie samochodu do testu oraz Obserwatorium Astronomicznemu Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie za umożliwienie wykonania zdjęć.



POBIERZ NUMER


Warte uwagi