Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Volvo XC40



Volvo XC40

Nadwozie:
Prawdziwy renesans szwedzkiej marki. Bryła przypomina Mini Countryman ale chiński kapitał pozwolił
Reklama
tchnąć w Volvo nowe życie, dzięki czemu nawet nudne i praktyczne suvy wyglądają intrygująco. Można siedzieć i podziwiać zakrzywienia i designerskie smaczki.

Wnętrze:
Rozczarowanie na tle nadwozia. W miarę ciekawa stylistyka, wsparta jednak materiałami nie najlepszej jakości. Dalej uważam, że ekran powinien być poziomo a nie pionowo. Relatywnie mała ilość miejsca jak na średniej wielkości suva.

Silnik:
Bierzcie diesla póki jest oferowany, ale na pewno nie wybierajcie w jego miejsce trzycylindrowej benzyny, która jest głośna, okrutnie wibruje, brzmi jak kosiarka i zapewnia osiągi mierzalne tylko kalendarzem. Dlatego zamiast T3 weźcie T4, co prawda jest droższe o 25 tysięcy i pali niecały litr więcej, ale zapewnia lepszy komfort, szczególnie akustyczny.

Podwozie:
Mdły układ kierowniczy i dość miękkie zawieszenie, czyli odwieczny przepis na suva. Jeśli nie oczekujecie
Reklama

wrażeń za kierownicą XC40 urzecze was spokojem i pewnością prowadzenia. Chociaż ważący 1,7 tony kompaktowy suv potrafi być nerwowy i nie lubi szybkich zakrętów.

Werdykt:
Jeśli XC60 to atrybut damskiej torebki, to XC40 nadaje się bardziej na brelok lub puchaty pomponik do niej. Poza tym jest drogo, niemal 200 tysięcy z pełnym pakietem opcji, ale o dziwo i tak o kilkanaście mniej niż u niemieckiej konkurencji. Jeśli koniecznie chcecie mieć praktyczne Volvo dozbierajcie do V60. Jeśli bierzecie leasing różnica jest jeszcze mniejsza.

**
zły – *, słaby – **, dobry – ***, bardzo dobry – ****, wybitny – *****



Volvo XC40 Volvo XC40 Volvo XC40

Podziel się:
Listopad 2019

Tekst: Wojciech Dorosz
Zdjęcia: Volvo



POBIERZ NUMER


Warte uwagi