Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Toyota Corolla TS - test z fotelikami dziecięcymi



Toyota Corolla TS

Wybraliśmy 4 foteliki, które reprezentują pewien przekrój rynku i zapewniają bezpieczeństwo dziecka podczas całego okresu, w którym powinno ono podróżować w fotelikach. Nosidełko z bazą dla noworodka, fotelik obrotowy 360 stopni do 105 cm, duży skandynawski RWF do 25 kg (dla malucha) i fotelik 15-36 kg dla starszego dziecka. Foteliki przymierzaliśmy na najczęściej wybieranym przez rodziców miejscu, czyli z tyłu za pasażerem. Przedni fotel ustawiony został tak, aby osoba o wzroście ok. 180 cm mogła wygodnie podróżować, bez konieczności podkurczania nóg i nadmiernego prostowania oparcia w fotela.

Nosidełko BeSafe iZi Go Modular + baza ISOFIX Modular
Nosidełko BeSafe iZi Go Modular + baza ISOFIX Modular

Dobre dopasowanie do kanapy, łatwy montaż bazy. Odchylenie fotelika, mimo zadartej kanapy, wypadło stosunkowo dobrze. Pomiędzy fotelikiem zapiętym na bazie, a fotelem pasażera nie pozostał żaden luz, który pozwoliłby na powiększenie miejsca dla osoby siedzącej z przodu.
Nasza ocena: 4/5

Obrotowy Cybex Sirona Z + baza ISOFIX „Z”
Obrotowy Cybex Sirona Z + baza ISOFIX „Z”

Fotelik mieści się bez najmniejszego kłopotu w pozycji tyłem jak i przodem do kierunku jazdy. Przez zadartą kanapę Toyoty kąt pochylenia w pozycji RWF jest bardzo mały, jak na możliwości tego fotelika. Przy młodszych dzieciach może wystąpić problem opadającej głowy. Fotel obraca się bez problemu, wkładanie i wyciąganie dziecka jest bardzo wygodne.
Nasza ocena: 3/5

RWF Britax Römer Max-Way Plus
RWF Britax Römer Max-Way Plus

Pionowa pozycja i mało miejsca na nogi dziecka - poprawa któregokolwiek z tych parametrów wymaga poświęcenia miejsca dla pasażera siedzącego z przodu lub zamontowania fotela na środku. Głębokie siedzisko fotelika, w połączeniu ze niską linią nadwozia sprawia, że wkładanie dziecka może być uciążliwe. Plusem jest dość łatwy dostęp do pasów kotwiczących pod prowadnicami przedniego fotela oraz krótkie zamki pasów, co ułatwia stabilny montaż.
Nasza ocena: 1/5

Maxi-Cosi Kore PRO i-Size 100-150 cm
Maxi-Cosi Kore PRO i-Size 100-150 cm

Fotelik bardzo dobrze układa się na kanapie, przylega zarówno do siedziska jak i oparcia, pas samochodowy zwija się prawidłowo. Bez problemu wykorzystać można wszystkie możliwości fotelika. Do montażu należy jednak zdemontować zagłówek samochodowy. Jedyną niedogodność jaką znaleźliśmy to piloty mające ułatwiać dostęp do mocowań ISOFIX, które uniemożliwiają maksymalne ustabilizowanie siedziska fotelika. Kanapa samochodu jest minimalnie dłuższa od siedziska fotelika.
Nasza ocena: 4/5

Podsumowując:
Konstruktorzy Corolli postawili ewidentnie na większy bagażnik, czego konsekwencją jest mniejsza ilość miejsca dla pasażerów. Skutkuje to przede wszystkim ograniczonymi możliwościami montażu dużych fotelików tyłem do kierunku jazdy, szczególnie jeśli przed fotelikiem siedzieć będzie osoba dorosła o wzroście ok. 180 cm. Nosidełko oraz fotelik dla starszaka wypadają w tym aucie dobrze. Sprawa nieco komplikuje się w przypadku fotelików tyłem. Układ kanapy powoduje, że foteliki nie osiągają dużego odchylenia, co może mieć wpływ na wygodę dziecka. Ilość miejsca jaką dysponujemy, również może być problemem w przypadku montażu i przewożenia dzieci w dużych RWF-ach, dlatego zakup tego typu fotelika warto poprzedzić przymiarką i gruntownie przemyśleć konsekwencje.

Wnioski i wrażenia ogólne:
Największe plusy: wygodny dostęp do systemu ISOFIX za sprawą plastikowych pilotów; łatwo demontowane zagłówki na tylnej kanapie.
Największe rozczarowania: auto jest stosunkowo niskie, a linia nadwozia lekko ścięta, co może utrudniać wkładanie dziecka zwłaszcza do fotelików RWF, w których siedzisko jest umieszczone wysoko. Niestety wbrew swoim zewnętrznym gabarytom auto nie dysponuje zbyt dużą przestrzenią na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Wyjaśnienie::
Nie dobieraliśmy fotelików "na siłę", po prostu wzięliśmy kilka najpopularniejszych modeli. Nie wskazujemy również uniwersalnego rozwiązania - każdy przypadek jest inny i należy dobierać fotelik indywidualnie. Poniższy test jest jedynie drogowskazem i próbą odpowiedzi, czy Toyota Corolla jest samochodem prorodzinnym.

















Sierpień 2019

Dziękujemy Centrum Fotelików za przeprowadzenie testu.

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi