Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence - Walczak hiszpańsko-niemiecki



SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence

SEAT Alhambra należy do segmentu vanów, czyli modeli, które coraz rzadziej można spotkać u dealerów. Nie jest również tajemnicą, że jego bryła nie przyciąga uwagi innych osób. Oznacza to, że nie cieszy się takim zainteresowaniem jakim powinien, a powinien dużym, bo jego grupa docelowa jest naprawdę spora, tyle że odrzucają go nawet nie zaglądając do jego wnętrza. A szkoda, ale od początku.

Większość społeczeństwa to wzrokowcy, nie da się temu zaprzeczyć i niestety jest to zła wiadomość dla Alhambry. Wobec obecnie obowiązujących kanonów nie prezentuje się zbyt okazale na parkingu, a co za tym idzie ciężko jest nią wzbudzić (tak teraz ważną) zazdrość u sąsiadów. Jednak to co może być wadą dla jednych, dla innych może
Reklama
okazać się złotym Graalem, tym bardziej że prawdziwa maestria schowana jest w jego wnętrzu.

Nie jest jednak tak, że ledwo zasiądziemy w jego wnętrzu i od razu pojawia się efekt „wow”. To następuje stopniowo w miarę zaznajamiania i zaprzyjaźniania z Alhambrą. Wnętrze jest klasyczne, dokładnie takie do jakiego przyzwyczaił nas koncern VAG. Fotele mają miły w dotyku materiał na siedzisku, są obszerne, wygodne i w pełni regulowalne (elektrycznie odcinek lędźwiowy i kąt nachylenia oparcia, a manualnie przód-tył oraz kołyska). Fotel pasażera posiada dokładnie taki sam zakres regulacji jednak jest on manualny. Z zajęciem komfortowej pozycji za kierownicą osoba, bez względu na posturę, nie powinna mieć najmniejszego problemu.

SEAT nie zapomniał o wysokim komforcie podróżowania w drugim rzędzie, śmiem nawet stwierdzić, że jest on większy niż z przodu. Nie tylko każdy pasażer tam siedzący ma swój własny fotel, to jeszcze ci skrajni mają do dyspozycji rozkładany stoliczek z miejscem na napój i przysłonkę w drzwiach. Mogą również korzystać z gniazda 220V, haczyków, samodzielnie ustawić temperaturę klimatyzacji (automatyczna trójdzielna) mającej nawiewy w podsufitce. Do dyspozycji – kosztem bagażnika – jest jeszcze trzeci rząd z dwoma fotelami, ale należy traktować je awaryjnie.

Przeczytaj również: Okiem eksperta, czyli test na torze.

Całość dopełnia jasna tapicerka pokrywająca dach i kończąca się na podszybiu. Miłym dodatkiem jest wyłożenie miękkim materiałem od strony fotela gniazd pasów bezpieczeństwa. Podłokietnik – przesuwany – skrywa w swoim wnętrzu gniazda: USB oraz 12V. W sumie, w całym aucie, do dyspozycji mamy cztery gniazda 12V. Na koniec wycieczki po wnętrzu najważniejsze: nigdzie nie musimy ruszać się zza kierownicy. Za pośrednictwem przycisków możemy otworzyć i zamknąć nie tylko oboje elektrycznych drzwi przesuwnych, ale również elektryczną klapę bagażnika. Rozleniwiacz poziom ekspert.

Szklane okno dachowe zajmuje prawie cały dach i oczywiście jest elektryczne, tak samo jak elektryczna jest
Reklama

jego żaluzja. Możemy go uchylić, otworzyć całkowicie lub dobrać takie rozwarcie jakie najbardziej nam pasuje. Jego obecność nie przeszkodziła, aby znalazło się miejsce na schowek na okulary. Brawo.

Żeby nie było tak cukierkowo. Rozczarowywujący jest schowek przed pasażerem (podświetlany), który ma symboliczną wielkość. Tak symboliczną, że nie zmieścisz w nim chociażby kartki A4. Składane lusterka zewnętrzne są tylko na komendę, oznacza to, ze musisz je złożyć przy włączonej stacyjce. Szkoda, naprawdę niewiele brakło do ideału.

Pomimo bezkluczykowego dostępu do Alhambry warto czasami skorzystać z pilota. Jeżeli naciśniesz i przytrzymasz dostatecznie długo przycisk otwarcia auta, zostaną spuszczone wszystkie szyby i uchylony dach. Gdy zapomnisz zamknąć okna lub szklany dach, również nie ma problemu, wystarczy przytrzymać przycisk zamknięcia auta, a szyby zostaną podniesione i dach się zamknie.

Widać, że SEAT popracował nad multimediami. Dotykowy ekran posiada chowające się przyciski funkcyjne na wyświetlaczu – pojawiają się ponownie jak zbliżysz do ekranu dłoń lub inną część ciała – powiększając tym samym jego przestrzeń. Jeżeli zapisałeś zdjęcia na USB, możesz je również przeglądnąć na nim. Sprzęt audio jest doskonały, nawet aż za bardzo (naprawdę to napisałem?). Dźwięki wydobywające się z głośników zadowolą nawet najbardziej sfiksowane na tym punkcie jednostki (dzień dobry). Ale sam dźwięk to nie wszystko. Zastosowany procesor jest na tyle szybki, że możemy słuchać podzielonych miksów – nie usłyszysz przerw między utworami, a one same są poukładane w takiej kolejności jak je zapisaliśmy. Wybór albumu również został przemyślany. Wystarczy kliknąć w okładkę, aby pojawiły się okładki wszystkich zapisanych na USB. Przesuwamy do szukanego, klik i już słuchamy wybranego albumu. Tradycjonaliści mają do dyspozycji odtwarzacz CD.





SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence SEAT Alhambra 2.0 TDI 150 KM 4Drive MT Xcellence



Sierpień 2019

Robert Lorenc

Dziękuję firmie Euromotor – Autoryzowanemu Dealerowi Seata - za udostępnienie samochodu do testu oraz Moto Park Kraków za pomoc przy jego realizacji.



POBIERZ NUMER


Warte uwagi