Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Poradnik

Myj odpowiedzialnie - myjnia parowa



Myjnia parowa

Obecnie, chcąc utrzymać w czystości użytkowany samochód mamy do dyspozycji szerokie możliwości. Możemy skorzystać z myjni automatycznej, ręcznej, bezdotykowej, czy też myjni parowej. Wszystkie mają swoją specyfikę, my zajmiemy się właściwościami tej ostatniej.

W przeciwieństwie do pozostałych myjni, ta korzysta z pary wodnej i charakteryzuje się niskim (około 4 litry na przeciętnej wielkości samochód) zużyciem wody. Przy myciu
Reklama
wykorzystuje się gorącą, suchą parę (ma wilgotność zaledwie 4-5%), która z łatwością emulguje tłuszcz i usuwa zaschnięty brud oraz pozostałości starych wosków i kosmetyków samochodowych, bez konieczności używania jakichkolwiek środków czyszczących. Lakier samochodowy jest odporny na wodę i wysoką temperaturę, zagrażają mu jednak ostre detergenty, które mogą odbarwić go i przyspieszyć starzenie się jego powłoki. Detergenty niezbędne w tradycyjnej myjni wodnej są bezużyteczne w myjni parowej. Jest ona przez to bezpieczna dla operatora urządzenia i użytkowników, nie powoduje alergii i nie pozostawia po sobie resztek preparatów na czyszczonych powierzchniach. Środki chemiczne wykorzystywane są w praktyce tylko do ciężkich przemysłowych zabrudzeń Zastosowanie dyszy parowej nie wymaga również użycia szczotek, ani żadnych innych szorstkich przedmiotów, rysujących powierzchnie lakieru. Jest przy tym bardzo precyzyjna.

W myjni tradycyjnej brud spływa po powierzchni karoserii do kanałów ściekowych lub jest rozbryzgiwany pod wysokim ciśnieniem - ponad 100 atmosfer - po całym otoczeniu. W myjni parowej brud jest odklejany od powierzchni i zbierany na mikrofibrę lub opada na podłogę przy pomocy pary pod ciśnieniem nie większym niż 6 atmosfer.

Niskie zużycie wody sprawia, że można sobie pozwolić na używanie czystej i zdemineralizowanej wody. Woda taka nawet jeśli osiądzie na gładkiej powierzchni lakieru nie pozostawia wapiennych śladów i zacieków, a wosk nałożony na tak przygotowaną i odtłuszczoną powierzchnię lakieru jest trwalszy i widocznie lepiej wydobywa głębię i intensywność koloru powłoki lakierniczej.

Mycie parą wodną pozwala również na czyszczenie
Reklama

wnętrza pojazdu wraz z jego trudnodostępnymi zakamarkami bez konieczności demontowania ich. Takich zakamarków jest we wnętrzu samochodu bardzo dużo. Podobnego efektu nie jest w stanie osiągnąć nawet najlepszy specjalista, używający wody i detergentów. Ciśnienie 10 bar jest wystarczające, by para wniknęła głęboko w tapicerkę, odklejając cały brud, który jest natychmiast zasysany przez rurę odkurzacza parowego. Ten sposób czyszczenia tapicerki uniemożliwia wnikanie brudu w głąb foteli i skraca do minimum czas schnięcia tapicerki. Para wodna o temperaturze zbliżonej do 120 stopni Celsjusza wnika głęboko w czyszczone powierzchnie zabijając wszelkie drobnoustoje, alergeny i grzyby. Skuteczność dezynfekcji sięga 99,5% i to bez konieczności stosowania chemicznych preparatów odkażających. Jest to najzdrowsza z możliwych forma odkażania, zalecana nie tylko dla alergików, ale również dla dzieci, osób z obniżoną odpornością organizmu oraz dla kierowców i pasażerów spędzających w samochodzie więcej niż pół godziny.



Sierpień 2019

Zdjęcie: welcomia / Freepik

Dziękujemy firmie Harp z Krakowa za pomoc przy realizacji tekstu



POBIERZ NUMER


Warte uwagi