Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Lexus CT200h 1.8 HSD 136 KM Black - Le(u)xusowy kompakt


Artur Ławnik


Lexus CT200h 1.8 HSD 136 KM Black

Dziewięć lat temu fanów Lexusa zaskoczyła wiadomość, że po raz pierwszy do oferty dołączy model klasy kompaktowej i w dodatku z przednim napędem. I tak w 2010 roku światło dzienne ujrzał model CT200h.

Stylistycznie auto jest typowym kompaktem o dość mocno zaakcentowanych liniach nadwozia. W ubiegłym roku model ten dostał przeprojektowany przedni
zderzak, upodabniając się do swoich większych braci. Obecnie grill jest większych rozmiarów i o mocniej zaakcentowanym kształcie rombu. Dodatkowo przód zyskał nowy wzór przednich świateł wraz z charakterystycznym LED-owym pasem do jazdy dziennej. Z tyłu zmianom poddano lampy, które również zbudowano w pełni w technologii LED.

Jak przystało na Lexusa, w środku mamy do czynienia z bardzo dobrze wykonanym jakościowo wnętrzem. Siedzenia pokryte są zamszową tapicerką o jasno-ciemnym kolorze. Wszystko jest perfekcyjnie spasowane i co najważniejsze miłe w dotyku. Zegary i ich czytelność jest rewelacyjna, a podświetlono je na kojący biały kolor.

7-calowy ekran, już nie dotykowy, znajduje się na samej górze deski rozdzielczej. Poniżej usytuowano

przyciski i mini wyświetlacz obsługujący dwustrefową klimatyzację. Między wygodnymi i komfortowymi fotelami umiejscowiono sporych rozmiarów tunel, w którym znalazło się miejsce dowodzenia komputerem pokładowym za pomocą pokrętła. Wszystko obsługujemy intuicyjnie. Dodatkowo na tunelu znalazło się również miejsce dla radia i „fikuśnego” lewarka skrzyni biegów.

Pod maską znajduje się „benzyniak” o pojemności 1,8 l generujący moc 98 KM, oraz jednostka elektryczna o mocy 80 KM. Połączenie tych dwóch silników daje sumaryczną moc oscylującą w granicach 136 KM. Pozwala to na sprint do pierwszych 100 km/h w 10,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna małego Lexusa jest ograniczona elektronicznie i wynosi równe 180 km/h.

W hybrydach jednak ważniejszym aspektem niż sama moc jest dostępność momentu obrotowego. Moment obrotowy z silnika elektrycznego dostępny jest od zerowych obrotów i wynosi 207 Nm. Dodatkowo kierowca dysponuje momentem obrotowym silnika spalinowego, który wynosi 142 Nm, ale jego maksymalna wartość dostępna jest dopiero przy 4000 obr./min.



Lexus CT200h 1.8 HSD 136 KM Black Lexus CT200h 1.8 HSD 136 KM Black Lexus CT200h 1.8 HSD 136 KM Black















Lipiec 2019

Artur Ławnik

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi