Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Skoda Scala - test z fotelikami dziecięcymi



Skoda Scala

Wybraliśmy 4 popularne foteliki, które reprezentują pewien przekrój rynku i zapewniają bezpieczeństwo dziecka podczas całego okresu, w którym powinno ono podróżować w fotelikach. Nosidełko z bazą dla noworodka, fotelik obrotowy 360 stopni do 105 cm, duży skandynawski RWF do 25 kg (dla malucha) i fotelik 15-36 kg dla starszego dziecka (przyjmijmy od 4 lat). Foteliki przymierzaliśmy na najczęściej wybieranym przez rodziców miejscu, czyli z tyłu za pasażerem. Przedni fotel ustawiony został tak, aby osoba o wzroście ok. 180 cm mogła wygodnie podróżować, bez konieczności podkurczania nóg i nadmiernego prostowania oparcia w fotela.

Wnioski i wrażenia ogólne:
Największe plusy: stosunkowo duży otwór tylnych drzwi (zwłaszcza w porównaniu do gabarytów samochodu), łatwo demontowalne zagłówki na tylnej kanapie, bardzo dużo miejsca między kanapą z tyłu, a przednim fotelem, ISOFIX wraz z TopTether na przednim siedzeniu – oczywiście nie polecamy przewożenia dziecka z przodu jednak, jest to duży plus.
Największe rozczarowania: bardzo mocno zadarta kanapa oraz nisko umieszczony ISOFIX znacznie utrudniają uzyskanie optymalnego pochylenia oparcia w fotelikach montowanych tyłem do kierunku jazdy.

Nosidełko Maxi Cosi Pebble Plus z bazą FamilyFixOne
Nosidełko Maxi Cosi Pebble Plus z bazą FamilyFixOne

Bardzo dobre dopasowanie do kanapy, łatwy montaż bazy. Niestety, te zalety zostały przykryte stosunkowo słabym kątem pochylenia fotelika, co mogłoby skutkować nieprawidłową pozycją dziecka. Piloty obudowujące ISOFIX ułatwiają montaż, jednak zmniejszają stabilność bazy – zalecamy demontaż plastikowych pilotów. Możliwość zapięcia na bazie kolejnego fotela Maxi Cosi.
Nasza ocena: 2/5

Obrotowy Britax Römer Dualfix M i-Size
Obrotowy Britax Römer Dualfix M i-Size

Dobre dopasowanie do kanapy, jednak plastikowe piloty przeszkadzają w uzyskaniu odpowiedniej stabilności. Łatwa obsługa funkcji obrotu. Fotelik mieści się bez najmniejszego kłopotu w pozycji tyłem, jak i przodem. Niestety, kąt pochylenia w pozycji RWF jest bardzo mały, co może skutkować opadaniem główki.
Nasza ocena: 3/5

RWF BeSafe iZi Kid X3
RWF BeSafe iZi Kid X3

Zachowując przedni fotel w takiej pozycji, która umożliwia komfortowe podróżowanie osobie o wzroście 180 cm możemy wykorzystać większość możliwości fotelika. Niestety, przez kiepską kanapę kąt pochylenia fotelika był poniżej wartości granicznej, co jednoznacznie dyskwalifikuje to auto w zestawieniu z BeSafe.
Nasza ocena: 1/5

Cybex Solution S-Fix 15-36kg
Cybex Solution S-Fix 15-36kg

Jedyną niedogodnością jaką znaleźliśmy w tym połączeniu było stosunkowo długie siedzisko kanapy, które może powodować ucisk na zgięte nóżki dziecka. Możemy jednak zastosować podnóżek i problem znika. Fotelik przylegał odpowiednio zarówno do siedziska, jak i do oparcia. Zagłówek w samochodzie można bez problemu zdemontować – jest to pierwszy samochód koncernu VAG, gdzie nie musimy w tym celu użyć dodatkowego narzędzia.
Nasza ocena: 5/5

Podsumowując:
Apetyczne danie, które źle smakuje. Na pierwszy rzut oka Scala wydaje się dawać duże możliwości fotelikom RWF, oferując sporo miejsca z tyłu, ale niestety to tylko złudzenie. Zadarta kanapa i nisko osadzony ISOFIX znacznie utrudniają uzyskanie prawidłowej pozycji dziecka, nawet w fotelach słynących z dużego wychylenia. Pierwsza generacja Fabii też miała ten problem, ale z kolejną został on naprawiony. Liczymy, że i Scala pójdzie śladem mniejszej siostry... póki co jesteśmy trochę zawiedzeni.

Wyjaśnienie::
Nie dobieraliśmy fotelików "na siłę". Wzięliśmy kilka najpopularniejszych modeli i sprawdziliśmy jak ułożą się w Scali. Nie wskazujemy również uniwersalnego rozwiązania - każdy przypadek jest inny i należy dobierać fotelik indywidualnie do dziecka. Poniższy test jest jedynie drogowskazem i próbą odpowiedzi, czy Skoda Scala jest samochodem prorodzinnym.

















Czerwiec 2019

Dziękujemy Centrum Fotelików za przeprowadzenie testu.

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi