Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Poradnik

Przygotowanie lakieru pod nałożenie powłoki ochronnej



powłoka ochronna lakieru

Coraz popularniejsze jest pokrywanie i zabezpieczanie lakieru w samochodzie. O ile przykładamy i poświęcamy dużo czasu na jego wybór, to zupełnie zapominamy o procesie przygotowania lakieru do nałożenia powłoki ochronnej, a to błąd.

Właściwe przygotowanie lakieru do naniesienia powłoki ochronnej gwarantuje, że zachowa ona pełne właściwości i spełni swoją rolę. Prawidłowy proces takiego przygotowania powinien przebiegać następująco:

1. Mycie karoserii z użyciem myjni parowej
Dlaczego parowej? Technologia ta pozwala na umycie auta z ogromną precyzją, gdyż para z łatwością radzi sobie z wszelkiego rodzaju
zabrudzeniami i może być stosowana zarówno do mycia karoserii, jak i wnętrza samochodu. Dzięki wysokiej temperaturze para rozpuszcza nawet trudne zabrudzenia, jednocześnie dezynfekując czyszczoną powierzchnię. Co ważne, nie pozostawia również zacieków na lakierze.

2. Usuwanie lotnej rdzy
Gorące opiłki stopionego metalu z tarcz hamulcowych wyrzucane są spod klocków i wtapiają się w lakier karoserii. Wilgoć i proces utleniania metalu powiększają szkody spowodowane przez ten niewielki opiłek. Usuwanie lotnej rdzy ma oczyścić lakier z powyższych – metalicznych – zanieczyszczeń. Niestety, zwykłe mycie czy polerowanie usuwa jedynie zewnętrzne ślady oksydacji.

Odpowiedni preparat do usuwania drobinek metalu wbitych w lakier, lotnej rdzy oraz pyłu hamulcowego zostaje naniesiony na dolne części karoserii oraz zewnętrzną powierzchnię felg. Reaguje on z zanieczyszczeniami rozpuszczając je, tym samym lakier staje się całkowicie wolny od zanieczyszczeń metalicznych.

3. Usuwanie smoły i asfaltu
Kolejnym procesem jest usunięcie smoły i asfaltu z lakieru oraz odtłuszczenie i chemiczne oczyszczenie go z substancji, które zasychając bardzo mocno związały się z jego powierzchnią. Najwięcej smoły i asfaltu znajdziemy na błotnikach, dolnych częściach drzwi oraz felgach. Na jasnych lakierach widoczne są gołym okiem, zaś w przypadku ciemnych wyczuwalne będą przy dotknięciu dłonią. Dokładne usunięcie tych zanieczyszczeń jest niezbędne przed polerowaniem, zabezpieczeniem woskiem lub naniesieniem powłoki ochronnej.

Preparat czyszczący złożony jest z substancji aktywnych z mikrocząsteczkami zdolnymi rozbijać i skutecznie usuwać uporczywe zanieczyszczenia. Doskonale radzi sobie z trudnymi zabrudzeniami takimi jak: smoła, żywica, utwardzone kleje, zaschnięte soki z drzew.

4. Pełne czyszczenie lakieru - glinka
Ma na celu oczyszczenie zabrudzeń, które mocno wdarły się w pory lakieru. Nie zawsze są one widoczne gołym okiem, lecz możemy je wyczuć przesuwając dłonią po powierzchni

karoserii. Wszelki opór stawiany przez lakier świadczy o zanieczyszczeniach ukrytych w jego porach. Lakier po zabiegu pełnego czyszczenia zmieni się z chropowatego na idealnie gładki i śliski.

Czynność przeprowadzana jest ręczne - centymetr po centymetrze - za pomocą glinki, która przykleja i wyciąga z lakieru ciężkie zabrudzenia. Glinkowanie i czyszczenie lakieru specjalną gąbka z warstwą polimeru do usuwania zanieczyszczeń daje niebywałe efekty i powoduje lepsze wiązanie wosku z lakierem i dłuższą trwałość nałożonej powłoki.

5. Nabłyszczanie lakieru
To już ostatni krok. Ma on na celu usunięcie pozostałości starych wosków i zabezpieczeń oraz wyczyszczenie utlenionej warstwy i nadanie jej głębokiego połysku.

Do jego wykonania stosujemy delikatnie ścierny cleaner, który świetnie przygotowuje powierzchnię lakieru do nałożenia powłoki ochronnej. Ręcznie aplikowany preparat niezwykle bezpiecznie i skutecznie usuwa lekkie swirle (koliste rysy), zarysowania oraz utlenienia lakieru. Niweluje niedoskonałości takie jak mikro rysy, plamy z wody, przywraca klarowność wykończenia, nadaje maksimum połysku. W przypadku starszych lub bardziej zniszczonych powłok lakierniczych stosuje się jednostopniowe lub trzystopniowe polerowanie lakieru.

Mając tak przygotowany lakier można bezpiecznie przystąpić do jego zabezpieczenia powłoką.

powłoka ochronna lakieru















Czerwiec 2019

Zdjęcie: jcomp /Freepik

Dziękujemy firmie Harp z Krakowa za pomoc przy realizacji tekstu.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi