Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Poradnik

Oddajemy samochód do serwisu. Jak wyglądają procedury



Procedury w serwisie

Każdy użytkownik samochodu, prędzej czy później, stoi przed sytuacją w której musi skorzystać z usług serwisu. Jak wyglądają procedury przyjęcia, diagnostyki i naprawy? Czy serwis może wykonać naprawę bez akceptacji z naszej strony?

Jak modelowo powinno wyglądać oddanie samochodu do serwisu? Co powinien zrobić kierowca, jeśli wie, że zbliża się termin przeglądu?
Tomasz Dziadur (kierownik serwisu Bosch Car Service Transbud Nowa Huta):
Przede wszystkim znaleźć najbliższy serwis, zadzwonić i umówić się na wizytę. Ważne jest
Reklama
również to, aby podczas rozmowy telefonicznej powiedzieć, co konkretnie chce się serwisowi zlecić. Załóżmy, że będzie to przegląd okresowy. Doradca serwisowy wypyta wtedy klienta o podstawowe rzeczy, takie jak marka i rocznik samochodu, rodzaj i moc silnika oraz numer rejestracyjny i numer VIN. Podanie takich informacji zdecydowanie usprawni całą usługę. Przykładowo, jeśli przeprowadzamy rutynową wymianę oleju i filtrów, to wcześniejsze posiadanie danych o samochodzie umożliwia zabezpieczenie potrzebnych części i płynów. Gdy klient przyjedzie do serwisu będą już one na niego czekać. Informacje podane przez klienta zostają zapisane w bazie, więc przed kolejną wizytą nie trzeba ich ponownie podawać.

Czy koszty ustalane są już podczas rozmowy telefonicznej?
Staramy się to robić na tyle, na ile to możliwe. Nasi doradcy mają na tyle duże doświadczenie, że mogą mniej więcej sprecyzować, ile dana usługa będzie kosztować. Nie da się jednak tego zrobić co do złotówki. Jest to możliwe dopiero po przybyciu pojazdu na miejsce i dopasowaniu części. Dla zobrazowania sytuacji podam przykład. Pewnego razu zadzwonił do nas klient i powiedział, że potrzebuje wymienić klocki i tarcze hamulcowe w Porsche Macan. Podał wszystkie niezbędne dane o samochodzie i okazało się, że klocków i tarcz na tył jest sześć rodzajów. Zamówiliśmy więc wszystkie i sprawdzaliśmy po kolei, które pasują. Jak łatwo się domyślić precyzyjne określenie kosztów na etapie zamówienia nie było możliwe.

Umówiliśmy się i w wyznaczonym terminie przyjeżdżamy do serwisu. Jak wygląda przyjęcie samochodu?
Klienta przyjmuje doradca serwisowy, który otwiera zlecenie naprawy, gdzie zawarte są dane pojazdu, zakres
Reklama

zleconych czynności oraz ewentualnie niepokojące objawy, które użytkownik zauważył i zgłosił. Następnie udajemy się z klientem do samochodu i zakładamy ochraniacze na fotel, miejsce na nogi, gałkę zmiany biegów oraz kierownicę, aby zabezpieczyć je przed zabrudzeniem. W dalszej kolejności dokładnie oglądamy nadwozie zwracając uwagę na jego wszelkie uszkodzenia, zarysowania, wgniecenia itd. Jeżeli takowe są, to zaznaczamy je w zleceniu. Później uruchamiamy silnik i patrzymy, czy wszystkie kontrolki gasną. Czasami otwieramy maskę i sprawdzamy stan podstawowych płynów eksploatacyjnych, takich jak olej silnikowy, płyn hamulcowy oraz płyn chłodniczy. Wszystkie powyższe czynności wykonujemy w obecności klienta.

Wtedy umawiamy się też na godzinę odbioru samochodu?
Tak. Klient ma do dyspozycji poczekalnię z telewizorem i ekspresem do kawy, samochód zastępczy lub rower. W tym czasie mechanik, na podstawie karty kontrolnej, wykonuje przegląd. Po sprawdzeniu wszystkich punktów udaje się on do doradcy serwisowego i przedstawia mu raport.



Procedury w serwisie

Kwiecień 2019



POBIERZ NUMER


Warte uwagi