Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Test fotelików dziecięcych w Audi Q3



Audi Q3

Wybraliśmy 4 typowe foteliki, które reprezentują pewien przekrój rynku i zapewniają bezpieczeństwo dziecka podczas całego okresu, w którym powinno ono podróżować w fotelikach. Nosidło z bazą dla noworodka, fotelik obrotowy 360 stopni do 105 cm/duży skandynawski RWF do 25 kg (to dla malucha) i fotelik 15-36 kg dla starszego dziecka (przyjmijmy od 4 lat). Foteliki przymierzaliśmy na najczęściej wybieranym przez rodziców miejscu, czyli z tyłu za pasażerem. Przedni fotel ustawiony został tak, aby osoba o wzroście ok. 180 cm mogła wygodnie podróżować, bez konieczności podkurczania nóg i nadmiernego prostowania oparcia w fotela.

Wnioski i wrażenia ogólne:
Największe plusy: wygodny dostęp do systemu Isofix; przesuwana, dzielona kanapa z regulowanym oparciem, co umożliwia dopasowanie kąta nachylenia fotelika, a w przypadku RWF-ów z bazą znacząco ułatwia ich dopasowanie do potrzeb dziecka.
Największe rozczarowania: ogólna ilość miejsca w aucie; przeciętnej wielkości tylne drzwi, które nie ułatwiają wkładania fotelika do samochodu i dziecka do fotelika.

Nosidełko Maxi Cosi Pebble Plus z bazą 2WayFix
Nosidełko Maxi Cosi Pebble Plus z bazą 2WayFix

Bardzo dobre dopasowanie do kanapy, łatwy montaż bazy, wręcz podręcznikowy kąt fotelika zapewniający wygodną i ergonomiczną pozycję niemowlakowi. Należy uważać wkładając fotelik do auta, aby nie obić drzwi i nadkola.
Nasza ocena: 5/5

Obrotowy Cybex Sirona S i-Size
Fotelik Obrotowy Cybex Sirona S i-Size

Bardzo dobre dopasowanie do kanapy i wzorowy kąt fotelika dla pozycji RWF. Niestety, podczas obracania, tak aby dziecko mogło jechać tyłem, siedzisko ustawione w pozycji leżącej delikatnie trze o plecy przedniego fotela, a Sirona S jest jedną z najbardziej kompaktowych "obrotówek". Jedynym rozwiązaniem jest umieszczenie niższej osoby na przednim fotelu pasażera.
Nasza ocena: 4/5

RWF do 25 kg - Klippan Century
Fotelik RWF do 25 kg  - Klippan Century

Montując większego RWF-a problem z ilością miejsca dla osoby jadącej z przodu nasilił się. Nie udało nam się zamontować fotelika Klippan bez przesunięcia przedniego siedzenia. Kolejną przeszkodą były prowadnice przedniego fotela, które zwyczajowo wykorzystuje się do kotwiczenia dodatkowych pasów w dużych RWF-ach. Na plus: pasy da się przełożyć pod szynami bez konieczności ich odkręcania, ale po ich zamontowaniu nie ma możliwości pełnej regulacji fotela przód/tył.
Nasza ocena: 3/5

Britax Romer Kidfix III M 15-36 kg
Fotelik Britax Romer Kidfix III M 15-36 kg

Praktycznie jedyną niedogodnością jest konieczność użycia dodatkowego narzędzia, aby zdemontować zagłówek samochodowy, gdyby ten wchodził z konflikt z zagłówkiem fotelika 15-36.
Nasza ocena: 5/5

Słowo na koniec:
Nie dobieraliśmy fotelików "na siłę" i akurat do Audi, po prostu wzięliśmy kilka "z półki najpopularniejszych modeli". Nie wskazujemy również uniwersalnego rozwiązania - każdy przypadek jest inny i należy dobierać fotelik indywidualnie do dziecka. Poniższy test jest jedynie drogowskazem i próbą odpowiedzi, czy Audi Q3 jest samochodem prorodzinnym.

















Marzec 2019

Dziękujemy Centrum Fotelików za przeprowadzenie testu.

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi