Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
Wybraliśmy 4 typowe foteliki, które reprezentują pewien przekrój rynku i zapewniają bezpieczeństwo dziecka podczas całego okresu, w którym powinno ono podróżować w fotelikach. Nosidło z bazą dla noworodka, fotelik obrotowy 360 stopni do 105 cm/duży skandynawski RWF do 25 kg (to dla malucha) i fotelik 15-36 kg dla starszego dziecka (przyjmijmy od 4 lat). Foteliki przymierzaliśmy na najczęściej wybieranym przez rodziców miejscu, czyli z tyłu za pasażerem. Przedni fotel ustawiony został tak, aby osoba o wzroście ok. 180 cm mogła wygodnie podróżować, bez konieczności podkurczania nóg i nadmiernego prostowania oparcia w fotela.
Wnioski i wrażenia ogólne:
Największe plusy: wygodny dostęp do systemu Isofix; przesuwana, dzielona kanapa z regulowanym oparciem, co umożliwia dopasowanie kąta nachylenia fotelika, a w przypadku RWF-ów z bazą znacząco ułatwia ich dopasowanie do potrzeb dziecka.
Największe rozczarowania: ogólna ilość miejsca w aucie; przeciętnej wielkości tylne drzwi, które nie ułatwiają wkładania fotelika do samochodu i dziecka do fotelika.
Nosidełko Maxi Cosi Pebble Plus z bazą 2WayFix
Bardzo dobre dopasowanie do kanapy, łatwy montaż bazy, wręcz podręcznikowy kąt fotelika zapewniający wygodną i ergonomiczną pozycję niemowlakowi. Należy uważać wkładając fotelik do auta, aby nie obić drzwi i nadkola.
Nasza ocena: 5/5
Obrotowy Cybex Sirona S i-Size
Bardzo dobre dopasowanie do kanapy i wzorowy kąt fotelika dla pozycji RWF. Niestety, podczas obracania, tak aby dziecko mogło jechać tyłem, siedzisko ustawione w pozycji leżącej delikatnie trze o plecy przedniego fotela, a Sirona S jest jedną z najbardziej kompaktowych "obrotówek". Jedynym rozwiązaniem jest umieszczenie niższej osoby na przednim fotelu pasażera.
Nasza ocena: 4/5
RWF do 25 kg - Klippan Century
Montując większego RWF-a problem z ilością miejsca dla osoby jadącej z przodu nasilił się. Nie udało nam się zamontować fotelika Klippan bez przesunięcia przedniego siedzenia. Kolejną przeszkodą były prowadnice przedniego fotela, które zwyczajowo wykorzystuje się do kotwiczenia dodatkowych pasów w dużych RWF-ach. Na plus: pasy da się przełożyć pod szynami bez konieczności ich odkręcania, ale po ich zamontowaniu nie ma możliwości pełnej regulacji fotela przód/tył.
Nasza ocena: 3/5
Britax Romer Kidfix III M 15-36 kg
Praktycznie jedyną niedogodnością jest konieczność użycia dodatkowego narzędzia, aby zdemontować zagłówek samochodowy, gdyby ten wchodził z konflikt z zagłówkiem fotelika 15-36.
Nasza ocena: 5/5
Słowo na koniec:
Nie dobieraliśmy fotelików "na siłę" i akurat do Audi, po prostu wzięliśmy kilka "z półki najpopularniejszych modeli". Nie wskazujemy również uniwersalnego rozwiązania - każdy przypadek jest inny i należy dobierać fotelik indywidualnie do dziecka. Poniższy test jest jedynie drogowskazem i próbą odpowiedzi, czy Audi Q3 jest samochodem prorodzinnym.
Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.
Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego: