Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Renault Clio 1,2 TCe 105 KM Limited & Škoda Fabia 1,0 TSI 110 KM DSG7 Style Color - Miejskie, czy rodzinne? A może...



Renault Clio vs Skoda Fabia

Czy zastanawialiście się kiedyś, czy auto klasy miejskiej może służyć nie tylko na co dzień, ale również jako auto rodzinne? Ja postanowiłem sprawdzić to na przykładzie dwóch najbardziej popularnych samochodach tej klasy: Renault Clio i Škody Fabii.

Renault Clio jest na rynku już od dobrych pięciu lat. W ostatnim czasie został poddany lekkiemu face liftingowi, w którym zmianom poddano
Reklama
przede wszystkim przednie reflektory. Obecnie, jako opcję, można zamówić w pełni LED-owe światła, które nie tylko nadają autu nowoczesnego wyglądu, ale co najważniejsze oświetlają drogę bez porównania lepiej, niż klasyczne reflektory, dzięki czemu podróż jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Przód samochodu jest dość agresywnie zaprojektowany, co na pewno przypadnie do gustu mężczyznom. Linia boczna również ma charakter bardziej sportowy niż u konkurenta. Dzięki klamkom tylnych drzwi ukrytym w konturze okna, spoglądając na auto z boku możemy się łatwo oszukać myśląc, że to samochód trzydrzwiowy. Patrząc bezpośrednio na tył rzucają nam się w oczy niewielkie światła, mocno rozbudowane nadkola oraz nieduża klapa bagażnika. Nadwozie ozdobione jest bardzo ładnym lakierem w odcieniu czerwieni.

Fabia niedawno również przeszła zmiany. Z przodu model zyskał nowe spojrzenie, ponieważ zmieniono reflektory, które obecnie są niesymetryczne i bardziej nachodzą na błotniki. Producent po raz pierwszy w tym modelu zastosował opcjonalne światła w technologii LED. Ponadto powiększono i „wybrzuszono” atrapę silnika. Linia boczna pozostała bez zmian, pojawił się jedynie nowy wzór felg. W tym przypadku są to czarne, 17-calowe obręcze, bardzo zresztą ładne. Z tyłu zmiany dotknęły zderzaka, w którym znalazły miejsce światła odblaskowe oraz również opcjonalnie są dostępne nowe
Reklama

światła. Podobnie jak w Renault, nadwozie ozdobiono czerwonym lakierem, który dzięki pakietowi Color Concept został połączony z czarnymi wstawkami (m.in. dach, lusterka). Idealnie to pasuje do felg.

Zajrzyjmy do wnętrza obu aut. Mimo niewielkich gabarytów obu samochodów, trzyosobowa rodzina bez problemu znajdzie dla siebie odpowiednią ilość miejsca do podróżowania. Nieco obszerniejsza okazuje się Škoda, ale i w Renault nie ma na co narzekać. Przewaga czeskiego auta ujawnia się też w czasie pakowania walizek. 330 litrów to o całe 30 więcej niż u francuskiego konkurenta.

Zarówno w Clio jak i w Fabii pasażerowie siedzący z przodu do dyspozycji mają bardzo wygodne fotele, które sprawdzają się również w dalszych wyprawach. Jakość materiałów w obu samochodach stoi na zaskakująco dobrym poziomie, mimo że mamy do czynienia z samochodami typowo miejskimi.



Renault Clio vs Skoda Fabia Renault Clio vs Skoda Fabia Renault Clio vs Skoda Fabia Renault Clio vs Skoda Fabia Renault Clio vs Skoda Fabia Renault Clio vs Skoda Fabia

Luty 2019

Artur Ławnik



POBIERZ NUMER


Warte uwagi