Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Kręgosłup w podróży: Renault Koleos Initiale Paris



Renault Koleos Initiale Paris

Koleos w wersji Initale Paris nie tylko przy czytaniu jego specyfikacji obiecuje duży komfort. Pierwsze wrażenie również jest bardzo pozytywne. Czy takie pozostanie po spędzeniu w nim godziny, paru godzin, czy też prawie całego dnia potrzebnego nam na dojechanie do celu przy urlopowej wyprawie? Sprawdziliśmy to, a do grupy testowej zaprosiliśmy osoby o udokumentowanych schorzeniach kręgosłupa lub biodra.

O co chodzi
Producenci prześcigają się w odmianie słowa komfort. W trakcie jazdy próbnej, trwającej zazwyczaj 20-30 minut wiemy jedynie czy jest nam wygodnie czy nie. Niestety, nie zawsze wygoda na krótkich odcinkach
Reklama
przekłada się na wygodę na długich trasach. Postanowiliśmy zatem sprawdzić w cyklu „kręgosłup w podróży” jak bardzo męczące (o ile w ogóle) jest przemierzanie długich tras. Dokładnie takich jakie przebywamy w drodze na urlop. Czy po dojechaniu do celu będziemy zmęczeni tak, że praktycznie wysypiemy się z kabiny testowanego pojazdu, czy wręcz przeciwnie i po krótkim odświeżeniu będziemy mogli iść na całonocną imprezę.

Pierwsze wrażenie
Do Renault Koleos Initiale Paris dCi 175 KM X-Tronic 4x4 (wycenionego na 164 200 PLN ) wsiada się wygodnie. Bez względu na to czy chcemy zająć miejsce za kierownicą, na fotelu pasażera czy na tylnej kanapie. Fotel kierowcy regulowany jest w każdej płaszczyźnie. No prawie każdej, nie możemy go przysunąć (lub odsunąć) od pasażera siedzącego obok nas. Posiada również elektryczną regulację odcinka lędźwiowego kręgosłupa, której pozbawiony jest fotel pasażera. Wszystkie fotele – również kanapa z tyłu - mają odpowiednią twardość i sprężystość, jak również gabaryty, co pozwala im delikatnie otulić nasze ciało, a nam wtopić się w ich strukturę. Abyśmy nie zapomnieli z jaką wersją mamy do czynienia producent wytłoczył jej nazwę na oparciach foteli. Ciekawie rozwiązane są zagłówki przednich foteli. Posiadają nietypowy kształt zbliżony do litery „u” skierowanej ku przodowi. Komfort foteli podnosi ich dwustopniowa wentylacja oraz podgrzewanie. Wyposażenie uzupełnia automatyczna skrzynia biegów CVT, tempomat adaptacyjny, systemy wspomagania parkowania, kontroli martwego pola oraz kontroli pasa ruchu. Do dyspozycji mamy również dostęp bezkluczykowy oraz dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Krótka jazda
Przy codziennym poruszaniu się na krótkich odcinkach
Reklama

możemy zapomnieć i wykreślić ze swojego słownika wyraz „zmęczenie”. Na krótkich dystansach w zasadzie nie zauważymy, że zmieniliśmy lokalizację. Dodatkowo, stojąc w korkach, doskonale sprawdzają się zagłówki Relaks. Faktycznie pozwalają na dodatkowe odprężenie. W oczekiwaniu na zmianę światła lub podjechanie kolejnych paru metrów w korku można przyłożyć do nich bok głowy – trochę jak do poduszki – i tak bezstresowo podróżować. Nie ważne czy będziemy jechać do celu 30 minut, czy godzinę, nasze zmęczenie będzie nieodczuwalne.

Średnia trasa,
czyli weekendowy wyjazd za miasto. Czasami, to kilkadziesiąt kilometrów w jedną stronę oraz powrót tego samego dnia. Czasami, to dłuższy odcinek jednego dnia i powrót następnego.



Renault Koleos Initiale Paris Renault Koleos Initiale Paris Renault Koleos Initiale Paris Renault Koleos Initiale Paris Renault Koleos Initiale Paris

Grudzień 2018

Dziękujemy firmie Anndora – Autoryzowanemu Dealerowi Renault – z Krakowa za użyczenie samochodu do testu



POBIERZ NUMER


Warte uwagi