Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Wywiad

Odkrywamy nowego Jeepa Wranglera Unlimited



Jeep Wrangler Unlimited JL Rubicon 2.2 CRD AT

Jeep Wrangler Unlimited JL, to zupełnie nowa generacja tego modelu, chociaż na pierwszy rzut oka nie jest to wcale takie oczywiste.
Grzegorz Pagacz (Kierownik Sprzedaży Jeep i Alfa Romeo w firmie Sobiesław Zasada Automotive Kraków):
To prawda, ale na tym właśnie polega urok Wranglera. To zupełnie naturalne, że jego każda kolejna generacja zachowuje styl i kształty, które są świetnie rozpoznawalne praktycznie we wszystkich zakątkach świata. Niemniej względem poprzednika dokonano lekkich zmian. Inne są m.in. przetłoczenia na błotnikach i drzwiach oraz zderzaki. Uwagę zwracają również nowe reflektory wykonane w technologii LED.

Duże zmiany zaszły za to pod maską.
Zgadza się. We Wranglerze pojawiły się dwie nowe jednostki napędowe. Nie są one jednak zupełną nowością, ponieważ już od kilku lat świetnie
Reklama
sprawdzają się w innych modelach – diesel w modelu Cherokee, a benzyniak w modelach grupy FCA. Rzędowy diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 200 KM na tle wysokoprężnego Wranglera poprzedniej generacji o pojemności 2.8 litra i mocy 200 KM jest bardzo cichy, elastyczny i wręcz nadspodziewanie dynamiczny. Alternatywę stanowi dla niego 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy rozwijający 272 KM.

Kiedy będzie on dostępny?
Już jest. Pierwsze samochody z tą jednostką wydaliśmy właśnie klientom. Zainteresowanie tą odmianą jest dość spore. Moim zdaniem wynika to z tego, że benzyniak jest po prostu tańszy od diesla. Przykładowo, różnica w cenie dla wersji Rubicon wynosi 15 tysięcy złotych, która bierze się z różnicy w akcyzie. Niemniej jednak zauważyliśmy, że wielu naszych klientów jest bardzo pozytywnie zaskoczonych kulturą pracy i osiągami oferowanymi przez diesla. W efekcie w ostateczności niejednokrotnie decydują się właśnie na niego, mimo że początkowo planowali zakup benzyniaka.

Tym bardziej, że świetnie dogaduje się on ze skrzynią biegów.
Nie da się ukryć, że to naprawdę zgrany duet. Podobnie jak w przypadku silników 8-stopniowy klasyczny „automat” jest nowością we Wranglerze, jednak dał się poznać z bardzo dobrej strony już wcześniej w innych modelach Jeepa.

Co zmieniło się jeśli chodzi o napęd?
Najistotniejszym i najbardziej wyczekiwanym przez klientów udoskonaleniem w stosunku do poprzednika jest dodanie opcji 4x4 Auto, dzięki czemu w nowym Wranglerze z napędu na cztery koła można korzystać także na przyczepnych, asfaltowych nawierzchniach, co we wcześniejszych generacjach nie było możliwe. Oczywiście, pozostawiono również opcję napędu 4x4 rozdzielanego pomiędzy osie „na sztywno” w stosunku 50:50, reduktor o bardzo dużym przełożeniu oraz blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. W wersji Rubicon mamy dodatkowo odłączany stabilizator przedni, pozwalający na większy wykrzyż osi. Należy również dodać, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, nowy Wrangler Rubicon został podniesiony o 2 cale i już w standardzie wyposażony jest w typowo terenowe koła.

Przejdźmy teraz do wnętrza, które wyraźnie unowocześniono.
To fakt, chociaż dość surowy styl korespondujący z nadwoziem został na szczęście zachowany. Skórzana tapicerka, podgrzewane fotele czy nawigacja, ale inna niż obecnie, były dostępne za dopłatą już w poprzednim Wranglerze, jednak teraz na pokładzie możemy mieć znacznie więcej elementów uprzyjemniających użytkowanie auta. Ciekawą opcją dostępną z okazji wprowadzenia samochodu na rynek jest pakiet premierowy kosztujący 7 tysięcy złotych. Otrzymujemy w nim: światła Premium LED, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele przednie, pakiet Comfort & Convenience, czyli dodatkowe wygłuszenie twardego dachu, system bezkluczykowy oraz 8,4-calowy dotykowy wyświetlacz multimedialny z system Android Auto czy Car Play. Przydatną opcją jest również podgrzewanie kierownicy, nieocenione szczególnie w okresie jesienno-zimowym. O komfort termiczny pasażerów dba także dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, a za niewielką opłatą można też zamówić fabryczny alarm.

A jak jest w przypadku dachu? Czy seryjnie jest on sztywny?
Nie. Wrangler w standardzie ma miękki dach. Za dopłatą oferowany jest natomiast dach twardy lub zestaw dachów. W przypadku nowego Wranglera
Reklama

Unlimited pojawił się dodatkowo opcjonalny elektrycznie otwierany soft top, czyli miękki dach. Dzięki temu po naciśnięciu odpowiedniego przycisku możemy jechać pod gołym niebem. Owszem, było to możliwe już w poprzednim modelu, ale cała operacja nie przebiegała tak łatwo i szybko jak teraz, ponieważ tam dach trzeba było ściągać ręcznie.

Pochwalić trzeba też naprawdę dobry sprzęt grający.
Jeep zawsze z tego słynął. Jeśli chodzi o Wranglera Rubicon, to jest to standardowy zestaw. W wersji Sahara możemy zamówić pakiet Overland, w skład którego wchodzi jeszcze lepszy 9-głośnikowy system Audio Premium, który powinien spełnić oczekiwania nawet bardzo wymagających melomanów.

W nowym Wranglerze pojawiło się wiele elementów wyposażenia charakterystycznych dla typowych samochodów osobowych.
Zgadza się. Przykładowo, manewry parkingowe bardzo ułatwia kamera cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Pomocny jest również system monitorowania martwego pola z detektorem obiektów przecinających drogę cofania. Dzięki temu jazda, szczególnie po mieście, jest znacznie łatwiejsza.



Jeep Wrangler Unlimited JL Rubicon 2.2 CRD AT

Grudzień 2018



POBIERZ NUMER


Warte uwagi