Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Škoda Citigo 1.0 MPI 75 KM Style - Nowa odsłona


Artur Ławnik


Škoda Citigo 1,0 MPI 75 KM Style

Moi stali czytelnicy zapewne wiedzą, że jestem wielkim fanem tego niewielkiego samochodu. Trudno mi więc zachować obiektywizm, ale robię, co w mojej mocy. Delikatne zmiany, jakie mała Škoda przeszła niedawno, są pretekstem, żeby zaprzyjaźnić się z nią raz jeszcze.

Producent postanowił odświeżyć stylistycznie swoje miejskie autko. W zasadzie jedyną zmianą, którą widać na pierwszy rzut oka są zmodyfikowane lampy, wyposażone w światła do jazdy
dziennej w postaci pasa diod LED oraz inne przetłoczenia na masce. Škoda mocno ostatnio promuje różne ciekawe zestawienia kolorystyczne swoich miejskich aut – i słusznie. Jasnoniebieski lakier Crystal połączony z ciemnymi alufelgami robił piorunujące wrażenie. Możecie wierzyć lub nie, ale za tym autem oglądały się nie tylko kobiety, ale również mężczyźni.

Trochę więcej zmian wprowadzono we wnętrzu Citigo. Pierwsze co rzuca mi się w oczy, to konsola centralna, która została mocno zmodernizowana. Kiedyś, co tu ukrywać, wyglądała trochę, jakby pochodziła z lat 80 ubiegłego wieku. Obecnie jest nowoczesna i również kolorowa. Szczególnie jest to widoczne na wyświetlaczu radia, które nareszcie zostało wyposażone nie tylko w złącze AUX, ale dodatkowo w czytnik kart SD. Brawo! Kolejnymi nowościami na desce

rozdzielczej jest wyposażenie małej Škody w automatyczną klimatyzację oraz uniwersalny uchwyt do smartfonów.

Zmiany nastąpiły również w wyglądzie zegarów, choć nie do końca są dla mnie zrozumiałe. Po pierwsze – w porównaniu z wcześniejszą wersją powiększono wskaźniki obrotomierza i poziomu paliwa oraz wprowadzono kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego (jednakże w moim egzemplarzu nie było tej dodatkowej opcji i zegary były standardowe). Natomiast pozostawiono olbrzymi, centralnie umieszczony prędkościomierz. I właśnie z nim jest kłopot, ponieważ jego górna część jest niewidoczna dla wyższych kierowców przez zasłanianie obręczą kierownicy. Szkoda, po cichu liczyłem, że to niedopatrzenie zostanie zlikwidowane podczas face-liftingu. Pozostałe elementy wnętrza pozostały bez zmian i dobrze, bo po co zmieniać coś, co jest dobrze zaprojektowane.



Škoda Citigo 1,0 MPI 75 KM Style Škoda Citigo 1,0 MPI 75 KM Style Škoda Citigo 1,0 MPI 75 KM Style















Listopad 2018

Artur Ławnik
Zdjęcia wykonane aparatem Panasonic Polska model Lumix LX100

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi