Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Premiera

Lexus UX - Atak na segment crossoverów



Lexus UX

Dotychczas w gamie Lexusa obecne były dwa modele z segmentu SUV: NX (mniejszy) i RX (większy). Obecnie dołącza do nich trzeci, UX i żeby nikt Lexusa nie posądził o konsekwencję w alfabetycznym oznaczaniu modeli jest on ... najmniejszy ze wszystkich.

Najmniejszy nie oznacza jednak mały. Ten prawie 4,5-metrowy model ma wypełnić lukę w segmencie crossoverów, w którym Lexus nie posiadał dotychczas swojego reprezentanta. Jest krótszy od NX o ponad 13 cm, niższy o ponad 10 cm i węższy o niecałe 29 cm. Pomimo tego konstruktorom udało się wygospodarować zadziwiająco dużo
miejsca – szczególnie z przodu, a przesiadając się pomiędzy NX-em, a UX-em różnica była praktycznie niezauważalna.

Lexus położył duży nacisk na bezpieczeństwo, tak czynne jak i bierne, już od podstawowej wersji modelu (Elegance). I tak „na pokładzie” mamy systemy wspomagania hamowania awaryjnego, stabilizacji toru jazdy, wspomagania ruszania pod górę, ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, rozpoznający znaki drogowe, jak również wykrywający pieszych (także w nocy) i rowerzystów. Na wyposażeniu znalazł się też asystent utrzymywania i podążania pasem ruchu. Dopłaty wymagają tylko systemy monitorowania martwego pola i ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu z funkcją samodzielnego zatrzymania.

O ile nie można mieć zastrzeżeń do oferowanego poziomu bezpieczeństwa już w podstawowej wersji o tyle na wyposażeniu UX-a Lexus trochę przyoszczędził i to w dziwnych miejscach. Posiada on klimatyzację automatyczną (dwustrefową), światła LED – przednie, tylne i przeciwmgielne, alufelgi, kamerę cofania, aktywny tempomat czy chociażby czujnik deszczu. Przy takim poziomie standardowego wyposażenia trochę, jak nie z tego modelu, wygląda lista opcji. Przykładowo znajdziemy na niej: czujniki parkowania (3700 PLN dopłaty), podgrzewane fotele przednie (2600 PLN), podgrzewaną kierownicę (1300 PLN), czy chociażby elektrochromatyczne lusterko wsteczne (900 PLN).

Duże słowa uznania należą się Lexusowi za możliwość personalizacji modelu. Do wyboru mamy 13 kolorów nadwozia (w tym trzy nowe) oraz 15 wersji wnętrza. Oprócz jednego obostrzenia dotyczącego wersji F Sport (tutaj producent

narzuca nam konkretne rozwiązania) możemy do woli łączyć ze sobą wszystkie warianty.

UX może być napędzany dwulitrowym wolnossącym silnikiem benzynowym lub układem hybrydowym. Pierwszy, wg danych katalogowych, rozwija moc 171 KM i pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 sekundy osiągając prędkość maksymalną 190 km/h. Model napędzany układem hybrydowym generuje 178 KM i rozpędza UX-a do 100 km/h w 8,5 sekundy (8,7 sekundy z napędem na wszystkie koła) oraz pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 177 km/h. - Wybierając model z silnikiem benzynowym napędzane są koła przednie, a przy napędzie hybrydowym mamy do wyboru dwie wersje: z napędem na przednią oś oraz na obie (z tylną dołączaną). W przypadku wersji z napędem na wszystkie koła napęd tylnej osi realizowany jest za pośrednictwem silnika elektrycznego, co powoduje iż model nie posiada wału napędowego i do dyspozycji mamy płaską podłogę. Tym samym napędzany jest on trzema silnikami: benzynowym i elektrycznym – napędzającymi oś przednią – i elektrycznym napędzającym tylną oś - objaśnia Tomasz Bogacki Manager Omotenashi w Lexusie Kraków.



Lexus UX Lexus UX Lexus UX Lexus UX















Listopad 2018

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi