Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack - Identyczne czy zupełnie inne?



VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack

Dzisiaj chciałbym zaprezentować dwa Volkswageny Golfy w wersji nadwoziowej Variant. Auta na pierwszy rzut oka niemal identyczne, ale jednak zupełnie inne – posiadają różne jednostki napędowe, a jeden z nich udaje auto uterenowione.

Jak przystało na Volkswagena, stylistyka Golfa jest stonowana i bardzo charakterystyczna dla marki. Tak jest od zawsze, natomiast od kilku lat mniej wprawnym fanom motoryzacji
Reklama
ciężko jest nawet rozróżnić poszczególne generacje auta. Oba opisywane dziś egzemplarze reprezentują najnowszą generację, ale trzeba wiedzieć, na co zwrócić uwagę, żeby się o tym przekonać. Tutaj tajemnicę zdradza na przykład przypominający plaster miodu plastikowy element wkomponowany w przednie reflektory.

Pierwszy z bohaterów niniejszego opisu posiada pakiet stylistyczny R-Line, czyli ma za zadanie upodobnić się do najmocniejszej odmiany „R”. Elementem przykuwającym wzrok jest też fantastyczny kolor nadwozia. Dla jednych złoty, dla innych żółty, oficjalnie nosi nazwę Kurkuma. Drugi z Golfów to pseudo-terenowa odmiana zwana Alltrack. W tym przypadku producent postawił na liczne wstawki plastikowe wokół nadwozia. Niezależnie od koloru karoserii zawsze są one koloru szarego. W założeniu ma to nadać bardziej agresywnego i terenowego wyglądu. Czy tak jest w rzeczywistości? Niech każdy to oceni sam…

Wnętrza obu egzemplarzy oferują po cztery pełnoprawne miejsca. Nawet osoby o wzroście 185 cm będą się tutaj czuć dobrze. Z przodu do dyspozycji mamy rewelacyjnie wyprofilowane fotele, które zapewniają komfort i wygodę podróżowania nawet na dalekich trasach. Nie będzie również problemu z przestrzenią, której jest dużo i na pewno znajdziemy dla siebie idealną pozycję do podróży. Tylna kanapa zapewnia wygodną podróż dla dwójki dorosłych osób. Trzecia osoba może być dzieckiem lub ewentualnie nastolatkiem, ale tylko na krótki dystans.

Na pewno nie będzie żadnych problemów z zapakowaniem walizek. Niski próg załadunkowy połączony z całkowicie płaską podłogą oraz 605 litrów pojemności bagażnika sprawiają, że Golf jest doskonałym towarzyszem nawet w dalekiej podróży!

Oba egzemplarze wyposażone zostały w umieszczony na konsoli środkowej 7-calowy, dotykowy ekran, który jest centrum dowodzenia wszystkimi zasobami
Reklama

systemu multimedialnego oraz komputera pokładowego.

Golf w kolorze Kurkuma posiada analogowe zegary. Ich podświetlenie jest koloru białego, natomiast wskaźniki mienią się kolorem czerwonym. Czytelność tak skomponowanego zestawu kolorów jest bardzo dobra. Alltrack został doposażony w nowoczesne, całkowicie cyfrowe wskaźniki. Jest to po prostu ekran wyświetlający informacje skonfigurowane przez użytkownika. Powiem szczerze, że początkowo nie byłem zwolennikiem takiego rozwiązania. Jednak po przejechaniu ponad 2 tysięcy kilometrów zacząłem się do niego przekonywać. Ma ono sporo zalet, potrafi na przykład wyświetlać na bieżąco mapę nawigacji wraz informacjami o natężeniu ruchu. Jeśli komuś nie przeszkadza natłok informacji, takie wskaźniki mogą być strzałem w dziesiątkę!

Zajrzyjmy teraz pod maski obu Volkswagenów. W Alltracku pracuje bardzo dobrze znana jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów i mocy 184 KM. Moc ta przekazywana jest na przednie lub wszystkie koła przy pomocy układu 4Motion oraz automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG o 7 przełożeniach. Drugi egzemplarz Golfa wyposażony jest w najnowszą jednostkę benzynową koncernu – 1,5 litra pojemności, 150 KM i 250 Nm. Podobnie jak jego brat, wyposażony jest w nową, automatyczną skrzynię biegów DSG o 7 przełożeniach, ale benzynowy Volkswagen posiada napęd tylko na przednią oś.



VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack VW Golf Variant 1,5 TSI 150 KM R-Line & VW Golf Variant 2,0 TDI 184 KM Alltrack

Październik 2018

Artur Ławnik
Zdjęcia wykonane aparatem Panasonic Polska model Lumix LX100



POBIERZ NUMER


Warte uwagi