Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Lexus NX300 2,0 F-Sport - Wygodny, komfortowy i ... benzynowy


Artur Ławnik


Lexus NX300 2,0 Turbo 238 KM F-Sport

Model NX to przedstawiciel Lexusa w klasie średniej, a dokładnie ujmując – luksusowych crossoverów. Zaprezentowany w roku 2014 w Pekinie szybko okazał się strzałem w dziesiątkę. Zaledwie rok później stał się najlepiej sprzedającym się modelem marki w Europie. Dlatego też postanowiłem się bliżej przyjrzeć temu modelowi. W moje ręce wpadła rzadsza, ale bardzo ciekawa odmiana benzynowa.

Stylistycznie nie da się Lexusa pomylić z autem żadnej innej marki. Potężna atrapa silnika w kształcie klepsydry oraz diodowe
światła do jazdy dziennej w postaci leżącej litery „L” nie pozwolą się pomylić nikomu. Typowy dwubryłowy crossover o ładnie zaakcentowanej linii nadwozia wyposażono w tylnej części w mocno zarysowane lampy, również o kształcie leżącej litery „L”. Białe nadwozie i 18-calowe, 5-ramienne felgi aluminiowe dopełniają nowoczesny i dynamiczny wizerunek auta.

Zajrzyjmy teraz do środka. Jak to w Lexusach zazwyczaj bywa, panuje tu wszechobecny luksus. Wnętrze wita nas czerwoną, skórzaną tapicerką oraz wstawkami z prawdziwego drewna bambusowego. Plastiki są bardzo dobrej jakości i rewelacyjnie spasowane. Zawsze podziwiałem i będę podziwiać inżynierów Lexusa za bardzo dobre wygłuszenie wnętrza. W tym aucie jesteśmy w stanie usłyszeć latającą w kabinie muchę nawet podczas jazdy. No chyba że właśnie delektujemy się muzyką płynącą z systemu audio sygnowanego przez firmę Mark Levinson.

Deska rozdzielcza jest uporządkowana i prawie intuicyjna. Prawie, ponieważ nie mogę się już od dawna przyzwyczaić do systemu sterowania głównymi funkcjami auta za pomocą specyficznego touchpada. Trochę dziwi też obecność tylko jednego gniazda 12V w całej kabinie pasażerskiej. Zdecydowanie za mało jak na auto o charakterze rodzinnym. Do pozostałych elementów deski rozdzielczej nie mam większych zastrzeżeń. W szczególności na pochwałę zasługują zegary. Lexus nie poszedł za modą i nie wprowadził tu modnych

ostatnio tabletów wyświetlających podstawowe parametry auta. Zastosował za to przepiękne, analogowe wskaźniki, które niezależnie od nasłonecznienia są zawsze czytelne i przejrzyste.

Fotele zapewniają bardzo dobry komfort, choć mogły by zaoferować trochę lepsze trzymanie boczne. Miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu, jest w zupełności wystarczająco, aby pomieścić piątkę pasażerów i ich bagaże (475 litrów).

Kierowca do wyboru ma dwie odmiany silnikowe. Dwulitrową turbodoładowaną benzynę o mocy 238 KM (dziś prezentowaną) oraz hybrydową o mocy 197 KM. W przypadku odmiany benzynowej pod maską znajduje się jednostka spalinowa o pojemności dwóch litrów połączona z rewelacyjnie sprawującą się automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.



Lexus NX300 2,0 Turbo 238 KM F-Sport

Lexus NX300 2,0 Turbo 238 KM F-Sport Lexus NX300 2,0 Turbo 238 KM F-Sport















Wrzesień 2018

Artur Ławnik
Zdjęcia wykonane aparatem Panasonic Polska model Lumix LX100

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi