Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5T 163 KM CVT 2WD Intense Plus - Nowe życie Eclipse


Artur Ławnik


Mitsubishi Eclipse Cross 1,5T 163 KM CVT 2WD Intense Plus

Nazwa Eclipse kojarzy mi się z latami 90., kiedy bardzo popularne były „resoraki” Matchbox. Wśród nich królował sportowy model Mitsubishi, właśnie o nazwie Eclipse. Jego prawdziwy odpowiednik produkowany był w latach 1989-2011, a jego wszystkie generacje miały niezmieniony charakter. Było to dwudrzwiowe, czteromiejscowe, sportowe coupé. Minęło prawie 30 lat od moich Matchboxów i 7 lat od zaprzestania produkcji auta i oto nazwa Eclipse wraca do świata motoryzacji. Jednakże obecnie nie jest już to coupé, a – jak przystało na obecnie panującą modę – crossover.

Stylistykę auta można określić dwojako. Przód jest bardzo charakterystyczny, ale typowy dla marki. Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do tych kształtów. Ale tył… większość obserwatorów odbiera go jako po prostu kontrowersyjny.

W przedniej części nadwozia dominuje chromowana atrapa
silnika oraz pas kierunkowskazów i świateł przeciwmgielnych. Linia boczna ukazuje dwubryłowe nadwozie, charakteryzujące się długą maską silnika oraz „napompowaną” częścią pasażerską, z opadającą ku tyłowi linią dachu. Auto jest postawione na 18-calowych alufelgach o ciekawym wzorze. Przejdźmy do tyłu, który jak już zdążyłem wspomnieć, jest dość kontrowersyjny. Sami spójrzcie na zdjęcia. Przede wszystkim w oczy rzuca się poziomy pas świateł, przedzielający na dwie części klapę bagażnika. Pomysł nie jest nowy, pamiętacie drugą generację Hondy CR-X z końca lat 80.? I wtedy, i dziś zabieg jest stylistycznie kontrowersyjny, ale za to poprawia widoczność we wstecznym lusterku.

Zajrzymy do środka, tam czeka na nas przestronne wnętrze dla czwórki dorosłych pasażerów. Z przodu do dyspozycji mamy wygodne fotele, w których każdy z nas znajdzie idealną pozycję do podróżowania. Z tyłu jest w miarę wygodnie, ale pod warunkiem, że nie jesteśmy zbyt wysocy. Opadająca linia dachu powoduje, że nad głowami nie ma zbyt wiele miejsca. Bagażnik oferuje, zależnie od położenia tylnej kanapy, od 341 do 378 litrów pojemności. Na całe szczęście

podłoga jest zupełnie płaska, a próg załadunkowy stosunkowo nisko usytuowany.

Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Wszystko jest uporządkowane i na swoim miejscu. Jest nowocześnie, ale bez wpadania w niepotrzebną skrajność. Oko cieszą analogowe, bardzo czytelne zegary, rozdzielone niewielkim, ale przydatnym wyświetlaczem komputera pokładowego. Konsola środkowa to centralnie usytuowany, 7-calowy ekran. Obsługiwany jest on za pomocą touchpad’a zamontowanego obok lewarka skrzyni biegów. Niżej zainstalowano panel sterowania dwustrefowej, automatycznej klimatyzacji. Wszystko jest przemyślane i bardzo proste w obsłudze, a zmiana większości ustawień na tyle intuicyjna, że nie powoduje konieczności odrywania wzroku od drogi.

Atutem Eclipse są na pewno materiały wykorzystane do obszycia siedzeń oraz jakość plastików, nie tylko dobrze spasowanych, ale również miłych w dotyku.



Mitsubishi Eclipse Cross 1,5T 163 KM CVT 2WD Intense Plus Mitsubishi Eclipse Cross 1,5T 163 KM CVT 2WD Intense Plus















Sierpień 2018

Artur Ławnik

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi