Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Wzrosła emisja CO2 w nowych samochodach



Wzrosła emisja CO2 w nowych samochodach

Po raz pierwszy od rozpoczęcia raportowania (2010 rok) przez Europejską Agencje Środowiska (EEA) i ACEA wzrosła roczna emisja dwutlenku węgla w nowych samochodach. Chętniej też były kupowane samochody z silnikami benzynowymi niż Diesla.

Według danych opublikowanych przez EEA, w 2017 r. średnia emisja CO2 z nowych samochodów wzrosła do 118,5 g / km (o 0,4%). Wzrosty odnotowały główne europejskie rynki, takie jak Wielka Brytania ( + 0,8%), Francja (+ 0,6%), Hiszpania (+ 0,5%) i Niemcy (+ 0,1%). W Polsce wzrost był jeszcze większy i wyniósł 1,43%. Ogólnie w 17 państwach członkowskich emisja była wyższa niż w 2016 r.

Pojawił się również nowy trend. W 2017 r. pojazdy
Reklama
benzynowe stały się najbardziej popularne w UE, wyprzedzając te z silnikami Diesla po raz pierwszy od 2009 r. Najnowsze dane ACEA pokazują, że udział w rynku diesla spadł w zeszłym roku z 49,9% do 44,8%. Silniki benzynowe stanowią obecnie prawie połowę sprzedaży nowych samochodów osobowych (wzrost z 45,8% do 49,4%).

W Polsce również rośnie popyt na samochody z silnikami benzynowymi. W 2010 roku rejestracje aut z silnikiem benzynowym stanowiły 52,7% ogółu rejestracji, podczas gdy samochody z silnikami Diesla stanowiły 45,5% rejestracji. W pierwszym kwartale br. napędy benzynowe stanowiły już 71,2%, wobec 23,2 % aut z silnikiem Diesla. Na naszym rynku obserwujemy także wzrost udziału pojazdów hybrydowych.

"Jak pokazują dane EEA, przeskok z oleju napędowego na benzynę - wraz ze stosunkowo niskim nasyceniem rynku przez napędy alternatywne - ma wymierny wpływ na wydajność emisji CO2 w nowej europejskiej flocie samochodowej" - mówi sekretarz generalny ACEA, Erik Jonnaert. W przyszłości będzie to stanowić poważne wyzwanie dla osiągnięcia celów w zakresie emisji CO2 - nie tylko tych proponowanych na 2030 r., ale także celów już określonych na rok 2020.



Maj 2018

źródło: PZPM, ACEA
zdjęcie: natanaelginting / freepik

POBIERZ NUMER


Warte uwagi