Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Nowe zasady homologacji samochodów. Będzie trudniej



Nowe zasady homologacji samochodów

18 kwietnia Parlament Europejski przegłosował nowy sposób homologacji samochodów. Według niego każdy nowy model będzie badany niezależnie od producenta, a dodatkowo w trakcie jego produkcji będą przeprowadzane wyrywkowe kontrole.

Zgodnie z nowymi regulacjami każdy nowy samochód, który będzie miał być dopuszczony do sprzedaży w Unii Europejskiej, zostanie sprawdzony
Reklama
według około 70 kryteriów. Kryteria te dotyczyć będą nie tylko emisji spalin, ale również bezpieczeństwa.

Zgodnie z nowymi przepisami za przeprowadzanie kontroli będzie odpowiedzialny każdy kraj UE, który będzie musiał przeprowadzić co roku określoną ich liczbę - co najmniej jedną na każde 40 tysięcy nowych pojazdów silnikowych zarejestrowanych w tym państwie członkowskim w poprzednim roku. Nie mniej niż 20 procent tych testów będzie musiało być związanych z emisjami. W przypadku krajów mających małą liczbę rejestracji samochodów będą one musiały przeprowadzić przynajmniej pięć testów.

Za niespełnianie norm już homologowanych aut grozić będą producentom kary, nakładane przez UE, wynoszące do 30 tysięcy euro za każdy samochód, który opuścił fabrykę.



Nowe zasady homologacji samochodów

Maj 2018

Zdjęcia: Nissan, PSA



POBIERZ NUMER


Warte uwagi