Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Od wewnątrz

Nauka jazdy Megane R.S. dla dealerów



Renault Megane R.S.

Renault z dużym pietyzmem postanowiło przygotować dealerów (zwanych w sieci Renault – koncesjonerami) do sprzedaży sportowych modeli. Już w maju w salonach pojawi się nowe Megane R.S. Jak wyglądało szkolenie z powyższego modelu mogliśmy się przekonać dzięki uprzejmości Damiana Półka z Renault Anndora w Krakowie.

„Importer postanowił zaprosić dealerów z całego świata (również z tak dla nas egzotycznego kraju jakim jest Gwatemala) do Jerez de la Frontera w Hiszpanii, położonego
Reklama
niecałe 100 kilometrów na południe od Sewilli. Na zlokalizowanym tam torze odbyło się dwudniowe szkolenie z Renault Megane R.S.

Pierwszy dzień spędziliśmy na torze. Po krótkiej odprawie mogliśmy zająć miejsce za kierownicą Megane R.S. z manualną skrzynią biegów. Pierwsze okrążenie pozwoliło nam na zapoznanie się z torem. W jego trakcie, siedzący na fotelu pasażera instruktor, sprawdzał i analizował jak radzimy sobie z modelem, tak aby dostosować poziom szkolenia do naszych umiejętności. Kolejne okrążenia – a było ich niemało – pokonywaliśmy coraz lepiej poznając samochód i tor oraz wsłuchując się w podpowiedzi instruktora. Po jeździe przyszedł czas na teoretyczne zapoznanie się z działaniem zastosowanych w R.S. innowacji, systemów, nadwozia, jak i jego historii. Mogliśmy również podpatrzeć jak inni użytkownicy szkolenia radzą sobie na torze.

Drugiego dnia początek szkolenia zaplanowano na 8 rano. Do dyspozycji otrzymaliśmy R.S.-y z automatyczną (dwusprzęgłową) skrzynią biegów, którymi
Reklama

poruszaliśmy się po drogach publicznych. Mogliśmy sprawdzić przyspieszenie, dynamikę samochodu, zachowanie na zakrętach czy też zestrojenie zawieszenia. Celem było również przetestowanie różnych ustawień modelu, m.in. trybów Eko czy Komfort, gdzie wykorzystywane jest tylko 160 KM (w przypadku gwałtownego przyspieszenia dostępna jest pełna moc). Mogliśmy również porównać i sprawdzić w praktyce działanie 4Control (wszystkie koła skrętne) w trybie Sport (do prędkości 70 km/h koła tylnej osi skręcają w stronę przeciwną niż koła przednie, powyżej niej w tą samą stronę) oraz Race (podniesiony limit prędkości do 100 km/h).

Wróciliśmy na tor. Szybkie podsumowanie i kolejny cykl szkoleń praktycznych. Do zrealizowania mieliśmy cztery segmenty: przyspieszanie i hamowanie, slalom, jazda po okręgu oraz nierównej nawierzchni. We wszystkich segmentach porównywaliśmy zachowanie modelu z poprzednią generacją Megane R.S. - oddaną nam również do dyspozycji.



Renault Megane R.S. Renault Megane R.S. Renault Megane R.S.

Kwiecień 2018



POBIERZ NUMER


Warte uwagi