Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


wywiad

Miejski crossover Citroena, taki jak Ty - Citroen C3 Aircross



Citroen C3 Aircross

Jednym z popularniejszych obecnie kryteriów przy zakupie nowego samochodu jest personalizacja. Citroen potraktował ją dosłownie i zaoferował model dostępny w 90 kombinacjach kolorystycznych i 5 tonacjach wnętrza. W wywiadzie z Markiem Kiedziuch, Dyrektorem Handlowym w firmie MW Wanicki, przybliżamy Citroena C3 Aircross – bo o nim mowa - oraz zastosowane w nim technologie.

Jak poznajecie, jako dealer, nowy model? W tym przypadku C3 Aircrossa.
Marek Kiedziuch:
Około dwóch miesięcy przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży przechodzimy szkolenie on-line. Następnie, przez importera, organizowane jest szkolenie stacjonarne – przeważnie w Polsce – gdzie poznajemy samochód naocznie oraz odbywamy nim jazdy. Do dyspozycji, oprócz naszego modelu, mamy również modele konkurencji, tak abyśmy mogli poznać różnice między nimi. Takie szkolenie z reguły trwa dzień lub dwa.

Citroen C3 Aircross i Opel Crossland X to bliźniacze modele. Czy klienci je porównują?
Tak, to faktycznie podobne modele, produkowane są nawet w tej samej fabryce – w Saraggosie w Hiszpanii. Nie spotkałem się jednak z takimi porównaniami u klientów. Dużo osób nie ma jeszcze świadomości, że Citroen i Opel należą do tego samego koncernu.

Nie obawiacie się, że pomiędzy C3 Aircrossem, a C4 Cactusem (który przeszedł właśnie lifting) dojdzie do wewnętrznej konkurencji?
Nie. To modele skierowane do innych grup odbiorców. Nie zdarzyło się, aby klient zainteresowany C3 Aircrossem porównywał ze sobą te samochody i w konsekwencji tego zamiast C3 Aircross wybrał C4 Cactusa.

C3 Aircross to samochód przeznaczony głównie do miasta. Producenci, szczególnie w miejskich modelach takich jak ten, odchodzą od silników Diesla. Tutaj jest oferowany. Jakim cieszy się zainteresowaniem?
Faktycznie C3 Aircrossa można nazwać miejskim crossoverem, lub małym SUV-em czyli samochodem przeznaczonym do poruszania się zarówno po mieście, ale również samochodem
Reklama
skierownym do osób ceniących sobie aktywny tryb życia, a więc często korzystających z wyjazdów weekendowych oraz wakacyjnych długich wyjazdów. W jego przypadku rzeczywiście widzimy, iż klienci chętniej wybierają silniki benzynowe niż Diesla. Wynika to również z faktu, iż obecne silniki benzynowe PureTech osiągnęły poziom ekonomi użytkowania zbliżony do silników Diesla. Nie zgodzę się jednak, że klienci przestali kupować modele z silnikami Diesla. Wszystko zależy od przeznaczenia samochodu. Przykładowo, model Berlingo dalej, w zdecydowanej większości, kupowany jest z silnikiem Diesla.

Przejdźmy do szczegółów C3 Aircrossa. Przesuwana tylna kanapa dostępna jest we wszystkich wersjach?
Nie. Niedostępna jest w wersji Live. W pozostałych stanowi standardowe wyposażenie.

C3 Aircross nie ma Airbumpów (znanych z modelu C4 Cactus) nawet w opcji, pytają klienci o to rozwiązanie?
Nie mieliśmy takich zapytań ze strony klientów. Z racji tego, że to zupełnie inny model, znajdujący się w innej klasie klienci nie utożsamiają tego samochodu z Airbumpami

Jak działa system Grip Control i czy rzeczywiście można go traktować jako substytut napędu 4x4, którego w C3 Aircrossie nie ma nawet w opcji?
Działa znakomicie i faktycznie można odnieść wrażenie jakby samochód posiadał napęd na wszystkie koła. Sam na szkoleniu miałem możliwość przekonania się o jego skuteczności. Z premedytacją wjechałem w piasek powodując „zakopanie się” samochodu. Po wybraniu trybu „piasek” system zmienił charakterystykę momentu oraz jego rozdział pomiędzy dwoma przednimi kołami, tak aby uzyskać maksymalną przyczepność. Efektem było, iż po kilkudziesięciu sekundach wyjechałem z piaskowej pułapki. System Grip Control posiada 4 tryby podstawowe wyboru nawierzchni; standard, „piasek”, „śnieg – lód” i „teren” oraz możliwość wyłączenia systemu.

Jak działa Hill Assist (system ułatwiający zjazd ze stromych wzniesień)? Puszczamy gaz i hamulec, a auto samo dobiera odpowiednią prędkość przy zjeździe?
Dokładnie tak. Samochód monitorując nachylenie terenu sam ustala bezpieczną prędkość zjazdu, nie powodując równocześnie zadławienia silnika. Naszym zadaniem, jako kierowcy, jest tylko odpowiednie kierowanie.

Czy możemy ustawić jakie informacje ma wyświetlać Head-Up Display (kolorowy)?
Niestety nie. Na wyświetlaczu Head-Up wyświetlane są najważniejsze informacje, takie jak prędkość czy ustawienia tempomatu. Pojawiają się również ostrzeżenia przed możliwą kolizją i wskazania nawigacji, jeżeli samochód jest w nie wyposażony.

Skoro wspomniał pan o nawigacji. Jedną z jej funkcji jest dostarczanie kierowcy informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Czy, aby ta funkcja działała, wymagane jest np. podpięcie telefonu komórkowego z włączonym internetem?
Wyświetlanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym jest standardową funkcją naszej fabrycznej nawigacji i ze strony kierowcy nie jest wymagane posiadanie
Reklama

jakichkolwiek dodatkowych urządzeń lub wykupionych abonamentów.

Active Safety Brake (system awaryjnego hamowania) jest aktywny od prędkości 5 km/h. Do jakiej?
W zakresie od 5 do 85 km/h system, gdy wykryje zagrożenie, ostrzeże o nim kierowcę. W razie braku jego reakcji automatycznie wyhamuje samochód. Powyżej 85 km/h system ostrzeże kierowcę i wspomoże hamowanie tak by maksymalnie złagodzić skutki uderzenia.

Zgodnie ze specyfikacją alarm niezamierzonego przekroczenia linii jest aktywny od 60 km/h. Jak działa i do jakiej prędkości jest aktywny?
W momencie przecięcia linii pasa ruchu bez użycia kierunkowskazu, system za pośrednictwem sygnału dźwiękowego i komunikatu graficznego informuje nas o tym. Szczerze mówiąc poruszając się modelem wyposażonym w powyższy system, był on aktywny w pełnym zakresie prędkości. Mam wrażenie, że również poniżej 60 km/h.

System nas tylko informuje, czy próbuje wrócić na wcześniej zajmowany pas ruchu?
Tylko informuje.

System monitorowania koncentracji kierowcy sprawdza poziom jego uwagi w czasie jazdy. Na jakiej zasadzie działa?
Między innymi za pośrednictwem zamontowanej w kabinie kamery skierowanej na kierowcę, która rejestruje jego zachowanie sprawdzając m.in. zachowanie jego oczu, czy reakcję kierowcy na sytuacje na drodze. Jeżeli system uzna iż kierowca wykazuje oznaki przemęczenia pojawi się odpowiednia sygnalizacja sugerująca zatrzymanie się na postój.





Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross

Kwiecień 2018



POBIERZ NUMER


Warte uwagi