Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Alfa odrobiła pracę domową - Alfa Romeo Stelvio 2,2D 210 KM AT8 Q4 Super



Alfa Romeo Stelvio 2,2D 210 KM AT8 Q4 Super

Świat motoryzacji cały czas zmierza w kierunku ujednolicenia dostępnych na rynku modeli. Ogranicza w ten sposób koszty produkcji, co jest pozytywne. Ale jednocześnie kurczy się możliwość wyboru dla potencjalnego klienta.

Już wyjaśniam co mam na myśli. Otóż czy wiecie, że od dobrych kilku lat w Stanach Zjednoczonych w ofertach niektórych salonów
Reklama
samochodowych nie znajdziecie auta typu kombi? Zostały zastąpione minivanami lub bardzo popularnymi ostatnio SUVami. OK, Stany to bardzo specyficzny rynek, ale fakt jest faktem. Zniknięcia kombi z rynków europejskich na razie nie musimy się bać, ale na jak długo? Jeśli Alfa Romeo po raz pierwszy od początku swojego istnienia, czyli od 1910 roku, idzie za modą i tworzy SUVa, to trudno nie uznać tego za jakiś znak. Debiut modelu Stelvio nastąpił dwa lata temu na salonie samochodowym w – chyba nikt nie będzie zaskoczony – Los Angeles.

Włosi zdążyli już nas przyzwyczaić, że auta przez nich projektowane wyglądają tak, aby serca obserwatorów zaczynały mocniej bić. Nie inaczej jest z dziś prezentowanym Stelvio, mimo że stworzenie ładnego SUVa nie jest łatwe, o czym boleśnie przekonało się wielu producentów. A tymczasem stylistyka Alfy stoi na najwyższym poziomie. Jest piękna i wygląda lekko.

Przodu dużej Alfy nie da się pomylić z żadną inną marką. Przypomina mniejszą Giulię, ale rzecz jasna, w odpowiednim powiększeniu. I tak na pierwszy ogień idzie olbrzymich rozmiarów atrapa silnika w kształcie odwróconego trójkąta. Po jej obu stronach widnieją reflektory o pomysłowych kształtach. Linia boczna ukazuje dwubryłowe, mocno zaokręglone nadwozie, z opadającą linią dachu. A to wszystko ozdobione jest 20-calowymi alufelgami o ciekawym wzorze. Tył można scharakteryzować w dwojaki sposób. Niewielkie LEDowe światła, bardzo duża klapa bagażnika oraz pięknie wkomponowane w zderzak dwie owalne końcówki układu wydechowego.

Szkoda tylko, że styliści nie dogadali się w tej kwestii z inżynierami i z masywnej, chromowanej końcówki wydechu wystaje
Reklama

najzwyklejsze w świecie i do tego zupełnie przeciętnej średnicy ujście spalin. Psuje to kompletnie cały urok tego designerskiego w zamyśle detalu.

Zajrzyjmy do środka. Wnętrze oferuje bardzo dużą przestrzeń dla pięciu dorosłych osób. I to nie tylko na krótkie dystanse, ale również na dłuższe wyjazdy. Miejsca jest pod dostatkiem niezależnie od tego, gdzie zasiądziemy. Każda osoba, nawet o wzroście ponad 180 cm, bez problemu znajdzie dla siebie wygodną i bezpieczną pozycję do podróży. Przednie fotele są bardzo obszerne i wygodne, choć mogłyby posiadać nieco lepsze trzymanie boczne, szczególnie przy śliskiej skórzanej tapicerce. Tylna kanapa jest dobrze wyprofilowana, a siedziska idealnej długości. Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Jeśli kiedykolwiek siedzieliście w Giulii, od razu poczujecie się jak w domu. Stelvio wyposażono w niemal idealnie odwzorowaną kopię tego elementu. Włoscy projektanci, mimo zastosowania nowoczesnych technologii we wnętrzu auta, pozostawili kilka stylistycznych smaczków, które potrafią uwieść. Na przykład zegary – analogowe, umieszczone w „tubach”. Nie tylko są czytelne, ale też posiadają piękną architekturę cyferblatów. Konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby jak najmniej absorbowała uwagę kierowcy. Dlatego znajdziemy na niej jedynie najważniejsze i najczęściej używane przyciski. Pozostałe funkcje radia oraz innych gadżetów i układów obsługujemy za pomocą trzech pokręteł usytuowanych na panelu między siedzeniami. Obsługa wymaga krótkiego przyzwyczajenia, ale po chwili wszystko staje się klarowne i nie sprawia najmniejszych problemów.





Alfa Romeo Stelvio 2,2D 210 KM AT8 Q4 Super Alfa Romeo Stelvio 2,2D 210 KM AT8 Q4 Super Alfa Romeo Stelvio 2,2D 210 KM AT8 Q4 Super

Kwiecień 2018

Artur Ławnik



POBIERZ NUMER


Warte uwagi