Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Wywiad

Całkiem nowy, a niby poliftingowy, crossover Forda



Ford Ecosport

Ford EcoSport, bo o nim mowa, na innych rynkach dostępny jest już od ponad sześciu lat. Właśnie przeszedł gruntowny lifting, a polska centrala Forda postanowiła wprowadzić go do sprzedaży. „Prześwietlamy” go w wywiadzie z Łukaszem Skotarskim, Kierownikiem Działu Sprzedaży w firmie NH Motors Kraków

Ford EcoSport to zupełnie nowy model na polskim rynku. Przybliżmy go na początek.
Łukasz Skotarski:
Ten samochód stanowi uzupełnienie gamy Forda i jest kolejnym krokiem do uczynienia jej kompletną. EcoSport to przedstawiciel miejskich SUV-ów, a więc najszybciej rozwijającego się obecnie segmentu rynkowego. Samochody tej klasy są bardzo modne i cieszą się wielkim powodzeniem wśród klientów, wypierając np. niewielkie minivany. Tak jest również w przypadku EcoSporta, który zastępuje B-Maxa.

Auto zostało zbudowane w oparciu o płytę podłogową nowej Fiesty. Czy można
Reklama
więc powiedzieć, że EcoSport to podwyższona Fiesta?

Tak. Dodatkowo w opcji może posiadać napęd na cztery koła, co do tej pory w tym segmencie było rzadkością.

Jest on jednak połączony tylko z jednym silnikiem.
Zgadza się, a konkretnie z dieslem 1.5 EcoBlue w konfiguracji z wyposażeniem Navi Edition, ST-Line lub Titanium.

Czy klienci w ogóle pytają o EcoSporta z napędem na cztery koła, czy ta wersja figuruje jedynie w cenniku?
Zainteresowanie jest, ale nie zakupowe. Klienci pytają o napęd 4x4 bardziej z czystej ciekawości. Ten samochód daleki jest od prawdziwej terenówki i traktowany jest jako podwyższony pojazd do jazdy miejskiej.

Drugi silnik, z którym dostępny jest EcoSport to trzycylindrowy 1.0 EcoBoost występującym w trzech wersjach mocy: 100, 125 i 140 KM. Czy te motory różnią się tylko oprogramowaniem, czy jednak są to trzy różne jednostki o tej samej pojemności?
To dokładnie ten sam silnik, różniący się w poszczególnych wariantach charakterystyką pracy. Jednostki 140-konnej nie trzeba wkręcać tak wysoko na obroty jak dwóch pozostałych odmian. Natomiast nawet wersja 100-konna oferuje bardzo przyzwoite osiągi, szczególnie w ruchu miejskim. W warunkach autostradowych nieco się jednak męczy. Ale dzięki trzem wariantom mocy każdy może dobrać jednostkę odpowiednią do swoich potrzeb. W przyszłości prawdopodobnie pojawi się też trzycylindrowy silnik 1.5 o jeszcze wyższej mocy niż najmocniejszy obecnie 1.0 EcoBoost.

Różnica w cenie między silnikami o mocy 125 i 140 KM, przy tym samym wyposażeniu, wynosi 4300 zł. Skoro konstrukcyjnie to takie same jednostki możemy kupić wariant 125-konny, podpiąć go pod komputer i zwiększyć moc do 140 KM.
Istnieje taka możliwość, ale oczywiście nie da się tego zrobić w autoryzowanym serwisie. Taki zabieg spowoduje też utratę gwarancji. Jednak po jej wygaśnięciu silnik da się „podkręcić” nawet do 150-155 KM.

Czy jako dealer Forda mieliście styczność z przedliftingowym EcoSportem, który nie był u nas oficjalnie oferowany?
Tak, ponieważ taki egzotyk pojawił się kilka razy w naszym serwisie. Był to egzemplarz pochodzący z fabryki w Indiach i od obecnego modelu, produkowanego w rumuńskim mieście Krajowa dzieliła go przepaść. Miał duże braki jeśli chodzi o spasowanie elementów, materiały użyte do jego wykończenia miały niską jakość, a wyposażenie było ubogie. Obecna, poliftingowa wersja jest nieporównywalnie lepsza pod każdym względem.

Nie dziwi mnie to, ponieważ Ford twierdzi, że w stosunku do poprzednika zmieniono około 2300 elementów. W Polsce poprzednik nie był jednak
Reklama

sprzedawany, więc ciężko mieć tutaj jakieś odniesienie.

Moim zdaniem to nawet lepiej. Dzięki temu mamy bardzo dużą szansę na zapełnienie luki, wykorzystanie dotychczasowej nieobecności na polskim rynku takiego modelu w gamie Forda oraz wykorzystanie jego potencjału rynkowego, jako przedstawiciela najszybciej rozwijającego się obecnie segmentu sprzedaży.

Jedną z wersji EcoSporta jest wersja ST-Line. Rozumiem, że to nie to samo co np. Focus ST.
Absolutnie. ST-Line to pakiet wybitnie stylistyczny z delikatnie zmienioną charakterystyką nastawów zawieszenia.

Od pozostałych wersji różni się również sportowym zawieszeniem.
Bardziej pasuje tutaj określenie usportowione. Jest ono nieco sztywniejsze niż w pozostałych wersjach, ale nieco sztywniejsze nie oznacza sztywne.

Czy takie zawieszenie sprawia, że ST-Line jest też niższy od pozostałych wersji?
Tak, o centymetr. Wynika to z tego, że sprężyny zamontowane w zawieszeniu tej odmiany są nieco krótsze niż sprężyny użyte w konwencjonalnym zawieszeniu stosowanym w tym modelu. Jednak bez względu na wersję, EcoSport bardzo dobrze trzyma się zakrętów i prowadzi się praktycznie tak jak nowa Fiesta, co jest naprawdę dużym komplementem.



Ford Ecosport Ford Ecosport Ford Ecosport Ford Ecosport

Marzec 2018

Romawiał: Robert Lorenc



POBIERZ NUMER


Warte uwagi