Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Nowa ja - Škoda Octavia Kombi FL 1,0 TSI 115 KM DSG7 Drive


Artur Ławnik


Škoda Octavia Kombi FL

Škoda Octavia do niedawna była jednym z najpopularniejszych modeli sprzedawanych w Polsce. Ostatnio jednak musiała oddać pierwsze miejsce na rzecz Fiata Tipo. Czy to oznacza, że Škoda zaczęła się już ludziom nudzić? Moim zdaniem nie, ponieważ nadal nie ma rynku tak pojemnego i przestronnego auta jak Octavia. Czy w odzyskaniu pozycji lidera pomoże niedawno przeprowadzony face-lifting?

Zmiany zauważymy przede wszystkim w przedniej części nadwozia, gdzie pojawiły się całkowicie nowe reflektory. Obecnie są rozdzielone na dwie części o ostrych kantach. Przeciwnicy
marki twierdzą, że Octavia upodobniła się do Mercedesa klasy E. Ale czy jest to wada? Odpowiedzcie sobie sami, ja mogę być zbyt mocno stronniczy w tej kwestii. Z tyłu delikatnie przeprojektowano diodowe pasy świateł i na tym koniec zmian.

Mocniej trzeba się postarać, żeby dostrzec efekty liftingu we wnętrzu Octavii. Centralny wyświetlacz komputera pokładowego obecnie posiada dwa pokrętła (głośność radia oraz przybliżanie/oddalanie mapy nawigacji). Pozostałe przyciski zniknęły i zastąpiono je dotykowym panelem, co zapewne nie każdemu przypadnie do gustu. Na szczęście szał nowoczesności pominął przepiękne, analogowe zegary o czytelnych i przejrzystych cyferblatach, niegdyś zarezerwowanych tylko dla odmiany RS. Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem jest pozostawienie hamulca awaryjnego w postaci ręcznej dźwigni. Moda na elektroniczny „ręczny” jest dla mnie kompletnie niezrozumiała…

Jeśli chodzi o fotele, Škoda nadal stawia na bardzo wygodne i komfortowe miejsca podróżowania, zarówno z przodu, jak i z tyłu. A pod względem przestrzeni nadal jest mało aut konkurencji, które mogłyby jej dorównać. Miejsca na nogi, jak i nad głową wystarczy dla każdego. Podobnie ma się sytuacja z bagażnikiem, który nadal jest ogromny – do dyspozycji mamy aż 605 litrów! Atutem bagażnika jest niski próg załadunkowy oraz całkowicie płaska podłoga, nawet po złożeniu oparcia tylnej kanapy!

Skupmy się teraz na silniku. Jak tylko

opublikowałem na portalu społecznościowym, że testuję Škodę Octavię Kombi z nowym 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra, posypał się wielki „hejt”. Oczywiście większość zarzucała, że silnik o tej pojemności to nie silnik, tylko jakaś zabawka, która nie przeżyje nawet okresu gwarancji. A ja, im częściej mam z nim do czynienia, tym coraz bardziej się do niego przekonuję, mimo że 115 koni mechanicznych i 200 Nm momentu obrotowego nikogo na kolana nie powali. Pierwsze 100 km/h na prędkościomierzu ujrzyjmy po 10 sekundach, a maksymalnie rozpędzimy naszą Skodę do około 200 km/h. W testowanym egzemplarzu jednostka napędowa współpracowała z 7-biegową, automatyczną skrzynią biegów DSG. Owszem, jest to bardzo dobra i godna polecenia przekładnia, ale niekoniecznie w komplecie z tym silnikiem. Przez cały okres użytkowania miałem wrażenie, że skrzynia degraduje bardzo dobre możliwości silnika. Pamiętam, jak jeździłem modelem z tym samym silnikiem, ale z manualną skrzynią biegów i elastyczność była dużo lepsza, niż z DSG. Automat bardzo często, przy gwałtownym przyśpieszaniu, odczuwalnie się wahał, a następnie nawet szarpał przy zmianie przełożenia.



Škoda Octavia Kombi FL Škoda Octavia Kombi FL Škoda Octavia Kombi FL















Styczeń 2018

Artur Ławnik

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi