Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Clio R.S. - miejski hot-hatch



Clio R.S.

Wszystkie dotychczasowe generacje Renault Clio posiadały naprawdę szybką i efektownie prezentującą się wersję. Nie inaczej jest w przypadku aktualnego wcielenia tego modelu.

Topowe Clio IV, podobnie jak poprzednik, nosi oznaczenie R.S. Tyle tylko, że pod jego maską nie znajdziemy już wolnossącej
Reklama
dwulitrówki, ale turbodoładowane 1.6 rozwijające 200 KM, standardowo łączone z 6-stopniową automatyczną dwusprzęgłową przekładnią EDC. Skrzynię wyposażono także w tryb manualnej zmiany biegów, obsługiwany za pomocą lewarka lub łopatek umieszczonych pod kierownicą. Dzięki tym ostatnim można również aktywować system Launch Control, zapewniający możliwie najefektywniejszy „start”. Samochód występuje wyłącznie w postaci pięciodrzwiowego hatchbacka. Z przodu uwagę zwracają reflektory Full LED „Pure Vision” oraz zderzak z dodatkowymi światłami LED „R.S. Vision”, tworzącymi motyw szachownicy. Charakterystycznym elementem jest tutaj również szara listwa biegnąca nad tablicą rejestracyjną, mająca w zamyśle przypominać przedni spojler bolidu F1. Z tyłu natomiast wzrok przyciągają dyfuzor z dwiema prostokątnymi końcówkami układu wydechowego oraz spojler nad szybą. Dopełnieniem całości są 17- lub 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich. Utrzymane w grafitowej tonacji wnętrze przyozdobiono wstawkami w kolorze czerwonym. Znajdziemy je w kokpicie, na kierownicy, na dźwigni skrzyni biegów oraz na fotelach. W całości czerwone są także pasy bezpieczeństwa. R.S. ma napęd na przednie koła. W stosunku do „cywilnych” wersji Clio, samochód wyposażono w twardsze zawieszenie oraz w układ kierowniczy o bardziej bezpośrednim przełożeniu. Wprowadzone zmiany zapewniają sportowe prowadzenie i pozwalają na wykorzystanie potencjału mocnego silnika. W efekcie jazda sprawia wielką frajdę. Co ważne, Clio R.S. w zupełności nadaje się także do codziennego użytku. Dzięki przyciskowi R.S. Drive można na bieżąco zmieniać charakter auta (do wyboru są trzy tryby pracy: Normal, Sport i Race). Nie trzeba się przy tym obawiać przesadnie wysokich rachunków za paliwo. Przykładowo, podczas jazdy po mieście w przepisowym tempie samochód zużywa około 9 litrów benzyny na 100 km. Zważywszy na jego naturę i możliwości to naprawdę przyzwoity wynik.

Spragnionym jeszcze większych wrażeń za kierownicą, Renault oferuje Clio R.S. Trophy. Właśnie taki samochód widać na zdjęciach. W stosunku do „zwykłego” Clio R.S., wersja Trophy posiada o 20 KM wyższą moc, jeszcze sztywniejsze i niższe zawieszenie oraz tytanowy układ wydechowy renomowanej słoweńskiej firmy Akrapovic. Prezentowany egzemplarz został doposażony w większość dostępnych opcji. Mamy więc tutaj: system multimedialny R-Link Evolution wraz z nagłośnieniem Bose (pakiet za 4200 zł), system R.S. Monitor 2.1, przekazujący mnóstwo parametrów pracy najważniejszych podzespołów samochodu i mierzący osiągi (1000 zł), system wspomagania parkowania przód/tył wraz z kamerą cofania (1800 zł), przyciemniane szyby w tylnych drzwiach i w klapie bagażnika (300 zł) oraz metalizowany specjalny lakier o nazwie Żółty Sirius, dedykowany modelom R.S. (6000 zł). Katalogowa cena tak skonfigurowanego samochodu wynosi 112700 zł.

Clio R.S. Clio R.S. Clio R.S.

Styczeń 2018



POBIERZ NUMER


Warte uwagi