Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Włoska katapulta - Alfa Romeo Giulia 2,2 TD 180 KM AT8 Super



Alfa Romeo Giulia 2,2 TD 180 KM AT8 Super

Historia modelu Giulia sięga roku 1962, kiedy po raz pierwszy została zaprezentowana Alfa Romeo Giulia będąca czterodrzwiowym sedanem o sportowych aspiracjach. Był on wyposażony w benzynowy silnik 1,6 pozwalający na osiągnięcie 165 km/h i rozpędzenie się do pierwszych 100 km/h w 14,9 sekund. A co najważniejsze auto było napędzane na tylne koła. Po 53 latach, w 2015 roku Alfa Romeo postanowiła wskrzesić nazwę Giulia wprowadzając przedstawiciela klasy średniej Premium. I właśnie w dzisiejszym wpisie chciałbym Państwu przedstawić najnowszą Alfę Romeo Giulia.

Naprawdę nie wiem, jak styliści Alfy Romeo to robią, ale są po prostu genialni. Potrafią za każdym razem stworzyć przepięknie zaprojektowane auto. Przód, jak to zwykle bywa u Alfy Romeo, charakteryzuje się atrapą silnika składającą się z odwróconego trójkąta o chromowanej obwódce. Po bokach
Reklama
znajdują bardzo ciekawych kształtów reflektory, wyposażone w światła do jazdy dziennej. Z boku widzimy przepięknie narysowaną linię, opadająca delikatnie ku przodowi. Dodatkowego smaczku dodają szprychowe alufelgi. Projektanci nie zapomnieli także o tylnej części nadwozia – z wkomponowanym spojlerem jest zarazem delikatna, ale i bardzo ponętna i kusząca. Zresztą sami zobaczcie i oceńcie stylistykę Giulii na moich zdjęciach. Ja nie mogłem oderwać wzroku od tego auta, nawet jak stało na moim podjeździe.

A teraz pora na luksusowe wnętrze, jakie oferuje nam Giulia. Otwierając drzwi do wnętrza, jesteśmy witani jasnobeżową, skórzaną tapicerką, połączoną z brązowymi, drewnianymi wstawkami. Połączenie tych dwóch kolorów wygląda wspaniale. Deska rozdzielcza nie psuje wrażenia – również zaprojektowano ją z dużym smakiem. Kierowca ma przed sobą bardzo poręczną i miłą w dotyku kierownicę, na której umieszczono przycisk uruchamiania i gaszenia silnika. Dla mnie wadą są zbyt duże łopatki zmiany biegów, które przeszkadzają w używaniu
Reklama

kierunkowskazów oraz wycieraczek. Za kołem kierownicy widzimy dwa bardzo czytelne, analogowe zegary, umieszczone w popularnych ostatnio „tubach”. Pomiędzy nimi usytuowano czytelny wyświetlacz komputera pokładowego. Konsola środkowa jaki i tunel pomiędzy siedzeniami są, można by rzec, minimalistyczne. Dlaczego? Ponieważ znajdziemy tam jedynie najpotrzebniejsze przyciski i pokrętła oraz nie przepadający za słońcem ekran. Bardzo wygodnym i miłym w dotyku jest dżojstik skrzyni biegów. Przeciwnicy Alfy Romeo zarzucą na pewno skopiowanie jej wyglądu od pewnej niemieckiej marki, ale czy to ma znaczenie? Dla mnie żadne. Bagażnik, jak to w każdej limuzynie, jest pojemny, oferuje aż 480 litrów. Ale nie uniknął wady obecnej również w niemal każdej limuzynie – niewielkiego otworu załadunkowego.

Przejdźmy do serca testowanej Giulii. Jest nim wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,2 litra i mocy 180 KM. Szesnastozaworowa i wyposażona w turbinę. Zapewnia bardzo dobre osiągi już od najniższych obrotów. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą automatycznej, ośmiobiegowej skrzyni biegów, która idealnie współgra z pedałem gazu. Wielkim atutem jest również wynoszący 450 Nm moment obrotowy. Co ciekawe, w tym modelu zastosowano rozwiązanie znane z jednoznacznie sportowych aut i supersamochodów – opony na przedniej osi mają inną szerokość (225), niż na tylnej (255). Tak skonstruowana Giulia katapultuje się do pierwszych 100 km/h w nieco ponad 7 sekund i maksymalnie można ją rozpędzić do 230 km/h. Zawieszenie zestrojono rewelacyjnie, niezależnie od wybranego trybu (a mamy do wyboru trzy: Dynamic, Normal, All Weather) Alfa trzyma się drogi jak przyklejona. Naprawdę, bardzo trudno wyprowadzić ten samochód z równowagi. Prowadzi się świetnie, dając nie tylko dużo komfortu, ale i jeszcze więcej uśmiechu na twarzy kierowcy.



Alfa Romeo Giulia 2,2 TD 180 KM AT8 Super Alfa Romeo Giulia 2,2 TD 180 KM AT8 Super

Październik 2017

Artur Ławnik



POBIERZ NUMER


Warte uwagi