Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Test

Niedźwiadek - Škoda Kodiaq 1,4 TSI 150 KM 4×4 Style



Škoda Kodiaq 1,4 TSI 150 KM 4×4 Style

Pod koniec ubiegłego roku miałem okazję uczestniczyć w europejskiej premierze Škody Kodiaq, która miała miejsce w malowniczych krajobrazach wiecznie ciepłej Majorki. Po niespełna pół roku w moje ręce ponownie trafił ten niedźwiadek kodiacki, tym razem na nieco dłużej.

Już od kilku lat stylistyka czeskiej marki zmienia swoje oblicze. Z popularnych dawniej obłych kształtów na bardziej wyraziste i zadziorne. Nie inaczej jest w przypadku Kodiaq’a. Z przodu spogląda na nas „uśmiechnięta” atrapa silnika. Po jej bokach umieszczono
Reklama
klosze reflektorów kryjące w pełni LED-ową technologię. Pod nimi usytuowano dodatkowe halogeny. Patrząc na auto z boku widzimy typowego przedstawiciela klasy SUV, czyli dwubryłowe nadwozie z długą maską i olbrzymią przestrzenią pasażerską. Natomiast tylna część nadwozia przypomina mi nieco Superba Kombi. Szczególnie podobieństwo zauważam w kształcie tylnych lamp. Testowane auto osadzone jest na 19-calowych alufelgach i ozdobione krwistoczerwonym lakierem. Wygląda świetnie!

Škoda zdążyła nas przyzwyczaić do maksymalnego wykorzystywania dostępnej przestrzeni w celu uzyskania niesamowitej ilości miejsca we wnętrzu. Kodiaq oferuje miejsca dla siedmiu osób, co nie jest niczym niespotykanym na rynku. Ale to, że przy komplecie pasażerów można jeszcze zapakować tyle walizek, ile w samochodzie klasy miejskiej (270 litrów), to już jest coś ekstra. A jeśli podróżujemy w piątkę, wtedy dysponujemy bagażnikiem o pojemności aż 720 litrów! Miejsca na nogi w pierwszych dwóch rzędach jest wystarczająco dużo, aby zapewnić komfort dorosłym pasażerom. Trzeci rząd to miejsce raczej dla dwojga dzieci, szczególnie na dłuższych dystansach.

Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Jest typowo czesko-niemiecka, czyli schludna i uporządkowana. Dodatkowym atutem jest pozostawienie pięknych, czytelnych, analogowych zegarów o srebrnym wykończeniu. Jedyną nowością jest dotykowy ekran obsługujący multimedia. Kolejnym plusem dla inżynierów Škody jest pozostawienie dwóch najczęściej używanych pokręteł (od głośności i zmiany częstotliwości stacji radiowych).

Zatrzymajmy się chwilę na jakości wykonania wnętrza. Materiały, jakich użyto we wnętrzu są naprawdę bardzo miłe w dotyku i całkiem niezłej
Reklama

jakości. Niestety, ich spasowanie nie wszędzie się udało – w testowanym egzemplarzu na nierównościach bardzo mocno skrzypiało wykończenie przednich słupków. Na tym poziomie cenowym takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Co zasługuje na uwagę i wielką pochwałę, to coś, co producent określa mianem „Simply Clever”, a co oznacza pakiet różnych rozwiązań podnoszących funkcjonalność i przyjazność auta. Liczne schowki, system SmartLink, dwie parasolki w drzwiach, system chronienia krawędzi drzwi przed obiciem czy progi ukryte pod drzwiami, aby zawsze były czyste i nie brudziły naszych nogawek. Takie proste sprawy, a jak mogą umilić podróżowanie autem. Lista funkcjonalności „Simply Clever” jest dużo dłuższa i naprawdę warto zapoznać się z nią na stronach producenta.



Škoda Kodiaq 1,4 TSI 150 KM 4×4 Style Škoda Kodiaq 1,4 TSI 150 KM 4×4 Style

Wrzesień 2017

Artur Ławnik



POBIERZ NUMER


Warte uwagi