Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

3,5 litra V6 opakowane SUV-em - Lexus RX450h 3,5 V6 299 KM F-Sport


Artur Ławnik


Lexus RX450h 3,5 V6 299 KM F-Sport

Model RX na rynku jest już dostępny od ponad 15 lat. Można powiedzieć, że jest prekursorem hybrydowych aut SUV. I to właśnie hybryda jest do dziś jedną z najchętniej kupowanych odmian RX’a na całym świecie.

Auto jest ogromne, niezależnie z której strony na nie spojrzymy. RX to jednobryłowy SUV o opadającej ku tyłowi linii dachu, który osadzony
jest na potężnych, 20-calowych kołach. Przód charakteryzuje się potężną, chromowaną atrapą silnika w kształcie klepsydry. Jest ona stosunkowo mocno wysunięta do przodu, nadając autu agresywności. Po jej obu stronach znajdujemy w pełni LED-owe reflektory, pod którymi umieszczono również diodowe kierunkowskazy. Ich kształt projektanci powtórzyli z tyłu, domykając stylistycznie całość.

Lexus oferuje bardzo wygodne wnętrze dla czwórki pasażerów oraz ich bagaży. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa, zapewniają bardzo komfortowe podróżowanie nawet wyższym osobom. Pewną wadą bagażnika jest wysoki próg załadunkowy, który na pewno nam dokuczy w chwili pakowania ciężkich walizek.

Wnętrze skonfigurowano w tonacji czerwono-czarnej. Materiały, jakie zostały wykorzystane do wykończenia, są bardzo dobrej jakości. Fotele, jak i inne elementy, pokryte są piękną

skórą, zaś plastiki są dobrze spasowane i co najważniejsze miłe w dotyku.

Zajrzyjmy pod maskę. Naszym oczom ukazują się dwie jednostki napędowe. Jedna to silnik spalinowy o pojemności 3,5 litra, zbudowany w układzie V6. Druga to silnik elektryczny. Spalinowa jednostka udostępnia kierowcy moc 249 KM, zaś elektryczna dorzuca 167 KM. Jednak to nie koniec, ponieważ w zanadrzu jest jeszcze 68 KM pochodzące z kolejnego silnika elektrycznego, tym razem umieszczonego przy tylnej osi. Tak więc kierowca Lexusa RX450h sumarycznie dysponuje mocą 299 KM. Dzięki temu ważący ponad dwie tony SUV porusza się naprawdę żwawo. 200 km/h i 8 sekund do „setki” to bardzo przyzwoite osiągi w tej klasie.

Podsumowanie dostępnego momentu obrotowego również obiecuje wiele. 317 Nm oferuje „benzyniak”, zaś „elektryki” już od zerowych obrotów dodają 335 i 139 Nm. Dzięki temu elastyczność w tym aucie jest po prostu genialna!



























Maj 2017

Artur Ławnik

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi